ثبت نام ۴ هزار و ۷۲۸ داوطلب خراسان جنوبی در آزمون مدارس استعدادهای درخشان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ثبت نام ۳هزار و ۴۰۸داوطلب پایه هفتم و یک هزار و ۳۲۰داوطلب پایه دهم در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان پنج شهرستان استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلیرضا موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از میان ۴ هزار و۷۲۸ داوطلب، ۳۶۸ دانش آموز دختر و پسر پایه هفتم و ۱۹۷ دانش آموز دختر و پسر در پایه دهم ۲۱ دبیرستان دوره اول و دوم و ۵۱کلاس استعدادهای درخشان استان پذیرش خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج شهرستان بیرجند، قاین، فردوس، طبس و نهبندان دارای دبیرستان‌های استعدادهای درخشان دوره اول و دوم هستند یادآور شد:  آزمون‌های ورودی پایه هفتم و تکمیل ظرفیت پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان، روزهای پنج‌شنبه اول و جمعه دوم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:  آزمون ورودی پایه هفتم مبتنی بر سنجش استعداد تحلیلی در زمینه‌های هوش‌، استعداد و خلاقیت‌، می باشد که  به مدت ۱۰۰ دقیقه، رأس ساعت ۹ صبح پنج شنبه اول تیرماه در ۹ شهر و۱۸ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

موسوی‌نژاد از برگزاری  آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم، به مدت ۱۲۰ دقیقه‌، رأس ساعت ۹ صبح جمعه دوم تیرماه در ۹ شهر و۱۱ حوزه امتحانی خبر داد و عنوان کرد: آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شیوه چهارگزینه‌ای با احتساب نمره منفی طراحی شده است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: نتایج این آزمون‌ها تا نیمه اول مردادماه اعلام خواهد شد.

وی از مشارکت۱۳هزار و ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر استان،در مراحل مدرسه‌ای و شهرستانی جشنواره «دانایی، توانایی» خبر داد.

موسوی‌‌نژاد بیان کرد: از مجموع شرکت کنندگان در مراحل مدرسه‌ای و شهرستانی این جشنواره، ۶ هزار ۱۴۰ دانش آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی جواز حضور در مرحله ی شهرستانی و منطقه‌ای را کسب کردند.

بیشتر بخوانید   یک هزار و ۵۲۹ دانش‌آموز خراسان جنوبی از تحصیل بازماندند

وی، با بیان اینکه  مرحله منطقه‌ای این جشنواره، دهه اول تیر ماه به صورت هماهنگ در ۵گروه برگزارمی‌شود اظهار داشت: این مسابقات در گروه اول که شامل  پایه‌های اول و دوم ابتدایی می‌شود، به صورت نقاشی، باتکنیک مدادرنگی،گروه دوم، پایه‌های سوم و چهارم ابتدایی به صورت قصه گویی و سایر گروه‌ها به صورت آزمون تستی و تشریحی اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری بخش شگفتانه جشنواره و اهدا نشان برتر جشنواره به مدرسه برتر، منطقه برتر و استان برتر خبر داد و خاطرنشان کرد: مرحله مدرسه جشنواره در تاریخ‌های شناور و با صلاحدید آموزش و پرورش شهرستان‌ها از تاریخ ۱۶ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت در سطح استان برگزار شد.

وی ادامه داد: ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی به منظور آشنایی دانش آموزان با جشنواره ، تهیه پوسترهای اطلاع رسانی، ساخت کلیپ به منظور معرفی کتاب‌ها، تهیه گزارش توسط سفیران رسانه به منظور برگزاری مرحله مدرسه‌ای این جشنواره را از اهم اقدامات دبیرخانه ششمین جشنواره «دانایی، توانایی» به شمار می‌رود.

به گفته موسوی‌نژاد، برای مرحله منطقه‌ای این جشنواره محتوای کتاب “رد پای پدر” برای گروه اول ، “ستاره‌ها” برای گروه دوم ، “عمو قاسم” برای گروه سوم، “رفاقت به سبک تانک” برای گروه چهارم و “شکار هیولا” برای گروه پنجم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها