رئیس منطقه شرق بانک اقتصاد نوین: عملکرد بانک اقتصاد نوین در استان خراسان جنوبی فراتر از تعهدات است

بانک اقتصادنوین بیش از ۱۳۰درصد منابع خود را صرف اعطای تسهیلات به هم‌وطنان استان خراسان جنوبی کرده است که این رقم ۵۰درصد بیش از استانداردهای مقام ناظر است.

به گزارش ” پیام خاوران “ مرتضی عبدالله‌نژاد، رئیس منطقه شرق بانک اقتصادنوین با تاکید بر اینکه تسهیلات پرداختی در استان خراسان جنوبی بیش از استانداردهای بانکی بوده است، گفت: این بانك با داشتن دو شعبه در استان خراسان جنوبی (بیرجند و قائن) همواره تلاش کرده تا همگام با سیاست‌های كلان اقتصادی كشور و نیز توصیه‌های دولت خدمتگزار حرکت کند.

برآیند این همگامی پرداخت بیش از ۱۳۰درصد منابع در قالب تسهیلات به هم‌وطنان ساکن در این استان است که ۵۰درصد بیش از ضوابط و استانداردهای بانکی است.

همچنین این بانك تاكنون حدود ۱۲۰درصد منابع قرض‌الحسنه خود را در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، خوداشتغالی و… به واجدین شرایط در این استان پرداخت کرده که بخشی از  این منابع از سایر استان‌ها تامین شده است؛ بااین‌حال با مساعدت هیئت‌مدیره بانک، پرداخت این تسهیلات در استان تداوم داشته و خواهد داشت.

او راهبرد اصلی بانک اقتصادنوین را هدایت نقدینگی به‌سوی تولید و حمایت از فعالان اقتصادی دانست و افزود: این بانک از کل تسهیلات اعطایی در استان خراسان جنوبی تنها حدود ۵درصد را به بخش‌های بازرگانی و خدمات و بیش از ۹۵درصد را به سایر بخش‌ها از جمله تولید و صنعت پرداخت کرده است.

این ارقام نشان از حمایت ویژه این بانک از تولید به‌عنوان محوری‌ترین عامل رشد اقتصادی و افزایش اشتغال دارد که این سیاست راهبردی در  سال «مهار تورم، رشد تولید» نیز ادامه خواهد داشت.

عبدالله‌نژاد در پایان با اشاره به اهمیت بحث مسئولیت اجتماعی در بانک اقتصادنوین در قبال همه هم‌وطنان به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور گفت: در این راستا این بانک در سال ۱۳۹۶ یک مدرسه، ویژه «کودکان با نیازهای ویژه» در  روستای حاجی‌آباد شهرستان زیرکوه واقع در استان خراسان جنوبی افتتاح کرده است.

بیشتر بخوانید   هلاکت اشرار مسلح در درگیری مسلحانه در منطقه کویری "حلوان"

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها