کارت صنعتگری برای ۷۲ زندانی خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی از صدور کارت صنعتگری برای ۷۲ زندانی خبر داد و گفت: راه‌اندازی کارگاه حوله بافی در اندرزگاه زنان، کارگاه ریسندگی در بازداشتگاه عمومی، کارگاه قالی باقی و کارگاه رشته بری از دیگر اقدامات در حوزه اشتغال است.

به گزارش “پیام خاوران” علی عبدی صبح امروز در جلسه هیئت اجرایی بنیاد تعاون استان خراسان جنوبی با تاکید بر تلاش‌های بی وقفه در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان، به افزایش ۲۲ درصدی اشتغال و افزایش ۱۰ درصدی حرفه آموزی در زندان‌های استان اشاره کرد.

مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی بابیان اینکه انعقاد تفاهم نامه‌های آموزشی با ادارت ذیربط، از برگزاری ۲۰۴ دوره مهارت آموزی با بهره‌مندی ۳ هزار و ۱۵۹ زندانی خبر داد و گفت: همچنین صدور کارت صنعتگری برای ۷۲ زندانی، راه‌اندازی کارگاه حوله بافی در اندرزگاه زنان، کارگاه ریسندگی در بازداشتگاه عمومی، کارگاه قالی باقی و کارگاه رشته بری را از دیگر اقدامات در حوزه اشتغال است.

وی از کسب رتبه برتر در حوزه اشتغال زندان‌های استان در کشور عنوان کرد و افزود: در این رتبه بندی رشد ۵۳ درصدی اشتغال، جذب ۵۰ درصدی تسیهلات کارافرینی برای زندانیان، رشد ۳۵ درصدی دستمزد پرداختی و پوشش ۳۶ درصدی اشتغال نسبت به جامعه هدف را شاهد بوده‌ایم.

عبدی با بیان اینکه در حوزه بنیاد تعاون زندانیان استان در سه ماهه امسال کارهای خوبی در بحث توسعه اشتغال زندانیان اعم از کارگاهی، نشسته و اعزام به کار انجام شده افزود: تمامی کارگاه‌ها اشتغال زندان‌ها و اشتغال زندانیان توسط بیناد تعاون زندانیان انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی بزرگترین پروژه حوزه اشتغال را ساخت و احداث جایگاه دو منظوره سوخت مجتمع خدمات بین راهی حامی اعلام کرد و ادامه داد:  هم اکنون در مجاروت زندان مرکزی شروع به کار کرده که نگاه ویژه مسئولان استانی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این مجتمع بین راهی در فاز اولیه ۱۵۰ زندانی صاحب شغل می‌شوند عنوان کرد: راه‌اندازی فروشگاه دو منظوره در محل کارگاه‌های زندان بیرجند، افتتاح غرفه صنایع دستی زندانیان در محل سرای امینی شهرستان بیرجند بخشی از کارهای توسعه انجام شده است.

بیشتر بخوانید   ۱۶۷۵ فرصت شغلی جدید برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی ایجاد شد

عبدی گفت: مجموع پرورش شترمرغ بنیاد تعاون زندانیان در مجاورت زندان بیرجند که امسال با ساخت مهد ۳ طرح توسعه را با متراژ ۹۰۰ مترمربع گردشگاه و ۴۰۰ مترمربع مسقف شروع کرده که هم اکنون در حال تجهیز است و ظرفیت این مهد پرورش شتر مرغ ۵۰۰ قطعه جوجه شترمرغ خواهد بود.

مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی افزود: هم اکنون ۴۳۰ زندانی در کارگاه‌های بیرون از زندان مشغول به کار هستند که با نگاه ویژه دستگاه قضایی، دادستانی مرکز استان این تعداد هم اکنون هم دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند و هم برای خانواده‌های خودشان ماهیانه درآمدی پایدار دارند.

وی تصریح کرد: امروز باید نگاه به زندانی به ویژه خانواده زندانیان تغییر کند. فردی مرتکب خطا شده و برابر قانون محکومیت خود را سپری می‌کند اما نباید خانواده وی به جای او مجازات اجتماعی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: اشتغال زندانیان به معنای کمک به جامعه و خانواده زندانی است.

حجت الاسلام نسائی زهان افزود: بازدید‌های سرزده از زندان‌های سطح استان داشتیم که کارهای خوبی در مباحث حرفه آموزی و اشتغال انجام شده یعنی زندان علاوه برنگهداری فرد مجرم، کارهای اصلاحی و تربیتی و همچنین اشتغال زندانیان را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در این صورت زندانی که حرفه‌ای یاد بگیرد و بعد از آزادی مشغول به کار شود برگشت او دیگر به زندان برگشت نخواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی اظهار داشت: در گذشته زندانی سربار خانواده خودش بوده اما حالا اشتغال زندانی علاوه به کمک برای خودش بخشی از حقوق خود را در اختیار خانواده‌اش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید   آزمون سراسری در 11حوزه آزمونی خراسان جنوبی برگزار می‌شود

نسائی تصریح کرد: کارآفرینان و شرکت‌های صنعتی باید برای اشتغال زندانیان همکاری کنند که بازخود مثبت را در جامعه شاهد باشیم.

در ادامه مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان ضمن بازخوانی مصوبات جلسه قبلی خواستار شد که دستگاه‌های متولی برای مجتمع بین راهی حامی، بنیاد را کمک کنند.

زنگنه افزود: به زودی دو کترینگ  در شهر ستان‌های بیرجند و فردوس توسط بنیاد به بهره‌برداری می‌رسد.

در این جلسه کامرانی‌فرد مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و  اکبری معاون طرح و برنامه سازمان جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشتند.

انتهای خبر/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها