تنها چیزی که حق را ثابت قدم نگه می‌دارد بصیرت و هوشیاری مردم است

امام جمعه بیرجند بصیرت را علاج دروغ‌بافی‌های دشمن دانست و گفت: تنها چیزی که حق را ثابت قدم نگه می‌دارد بصیرت و هوشیاری مردم است که وراثت عمار یاسر است که الحمدالله هر یک  ازشما مردم نقش عمار را انجام می‌دهید.

به گزارش ” پیام خاوران “ آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازعبادی وسیاسی جمعه  این هفته بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد با اشاره به اینکه مسئله امامت و ولایت را باید دقیق فهمید، اظهار کرد: پیشوایی که امامت است و پیروی از آن در کوچکترین مسائل زندگی ما قابل فهم است اما در مسائل سیاسی و دینی کم‌توجهی می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت یعنی امور را به سرپرست آن واگذار کردن، افزود: شما در هر سرمایه‌گذاری و واگذاری آن به متولیانش کمال دقت را دارید که کارشناس امین باشد اما در مسائل دینی و سیاسی این توجه وجود ندارد.

آیت الله عبادی گفت: کلمه اصطفا که نسبت به رسول الله هم می‌گوییم یعنی بر اساس صلاحیت‌ها و حکمت‌ها برگزیده می‌شود و اینگونه نیست که هر کسی بیاید و پیشوا شد درست باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در قرآن پیشوایان را به دو نوع تعبیر می‌کند یکی مردم را به هدایت الهی و یکی مردم را به آتش می‌خواند، تصریح کرد: خداوند، ولایت و تصدی امور بندگانش را به کسی واگذار کرده است که ولایت هر طاغوتی را کنار بگذارد و فقط به ولایت خدا که به وسیله اولیایش معرفی کرده، باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امامت و ولایت مهمترین مسئله بشریت است، گفت: هر بلایی که بر سر بشر می‌آید محصول خود بشر در مسئله انتخاب امامت و ولایت است.

وی با اشاره به اینکه همه آنچه را که شما به وجود مقدس امیرالمومنین(ع) معتقد هستید از لحاظ سند به وفور در کتب اهل سنت و شیعه وجود دارد اما با وضوح این همه مطالب دنبال پادشاهانی به اسم خلیفه رفتند، تصریح کرد: حدیث سفینه یکی از مهمترین احادیث در مسأله امامت است که دارای سند و متن معتبر و استواری است و جایگاه ویژه‌ای را برای اهل بیت(ع) ترسیم می‌‌کند.

بیشتر بخوانید   آیت الله عبادی:حکومت صحیح وقانونمند اوجب واجبات است+تصاویر

آیت الله عبادی به هشدارهای پیامبر(ص) نسبت به فتنه‌ها و حکومت اُمرای ظالم و استعمارگر اشاره کرد و افزود: مردم باید هوشیار باشند که دنبال پیغمبر دروغین نروند و امروز هم که مشاهده می‌کنید انواع حزب‌ها و گروه‌ها، مدعی پیشوایی هستند اما القائاتی که می‌کنند جز استثمار و استعمار نتیجه‌ای برای جامعه ندارد.

امام جمعه بیرجند بصیرت را علاج دروغ‌بافی‌های دشمن دانست و تأکید کرد: تنها چیزی که حق را ثابت قدم نگه می‌دارد بصیرت و هوشیاری مردم است که وراثت عمار یاسر است که الحمدالله هر یک از شما مردم نقش عمار را انجام می‌دهید.

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها