۳۹ هکتار از اراضی ملی خراسان جنوبی رفع تصرف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۳۹ هکتار از اراضی ملی استان با ۲۵ فقره پروانه در سه ماه اول امسال رفع تصرف شد.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا نصرآبادی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال  ۱۵ هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۳ فقره پرونده تخریب و تصرف شده است.

وی عنوان کرد: ۱۱ هکتار از اراضی ملی در قالب ۱۰ فقره پرونده نیز خلع ید شده است و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان‌ جنوبی به صورت مستمر در صبح و عصر گشت‌زنی دارند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به گستردگی استان و پراکندگی روستاها و بخش‌های آن در زمینه مقابله با تخلفات نیازمند همکاری مردم نیز هستیم.

وی گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف یا ساخت و سازهای غیرقانونی، چرای بی‌رویه دام یا حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان توسط کد امداد ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

نصرآبادی از اتمام طرح کاداستر (حدنگاری) در اراضی ملی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: تاکنون این طرح در ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی ملی استان انجام شده است.

وی با اشاره به مشکلات و درخواست‌های یگان حفاظت خراسان جنوبی گفت: با توجه به مساحت حدود ۱۵ میلیون هکتاری استان براساس استاندارد جهانی مرتع هر ۳۰ هزار هکتار یک نیروی حفاظتی نیاز است که با توجه به اینکه بیشتر مساحت تحت پوشش عملیات گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی این استان، مرتعی بوده به ۲۰۰ نیروی حفاظتی نیاز داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: کمبود اعتبار در پروژه‌های یگان حفاظت، فرسوده بودن موتورسیکلت‌ها، نداشتن تجهیزات دفاع شخصی، کمبود جی پی اس و دوربین، وسیله نقلیه و نیرو از دیگر مشکلات یگان حفاظت استان است.

بیشتر بخوانید   برپایی نماز تاسوعا و عاشور در ۱۳۴۰ نقطه استان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها