شهرک شرکت تعاونی صنوف آلاینده بیرجند تاپایان امسال به بهره برداری می رسد + تصاویر

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی گفت: براساس هدف انجام شده امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح و بهره برداری از شهرک شرکت تعاونی صنوف آلاینده بیرجند باشیم.

به گزارش “پیام خاوران “ غلام حسین حسینی در جلسه بازدید استاندار خراسان جنوبی از اتاق تعاون استان اظهارکرد: در حال حاضر در سطح استان ۱۰۵۰ تعاونی فعال هستند.

وی تصریح کرد: جمعیت تحت حمایت این تعاونی‌ها بدون در نظر گرفتن اعضای تعاونی سهام عدالت ۳۳۰هزار نفر است.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد ۱۱ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه ثبتی تعاونی‌های استان بوده که در بخش تعاون گردش مالی قابل قبول است.

حسینی یادآور شد: در سنوات گذشته نگاه‌های منفی به تعاونی‌ها به دنبال عملکرد ضعیف مدیران ، اطلاع رسانی اندک و..‌ وجود داشته است، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده وضعیت تعاونی‌های بهبود یافته است و این باور که در تعاونی‌ها یک عده برای بهبود اقتصاد مردم کار می‌کنند نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: اتاق تعاون در کنار سایر سازمان‌های دیگر آمادگی کامل برای توسعه استان دارد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی اضافه کرد: براساس هدف گذاری انجام شده امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح و بهره برداری از شهرک شرکت تعاونی صنوف آلاینده بیرجند باشیم.

حسینی با اشاره به این که رئیس جمهور در شهریور سال گذشته دستور بازنگری سند توسعه بخش تعاون را که از سال ۹۲ مغفول مانده بود را داد افزود: در ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ سند ابلاغ شد و که ۸۰ ماده در آن گنجانده و بازنگری بسیار خوبی شده است‌.

وی با اشاره به اقدامات بخش تعاون در حوزه ساخت مسکن کارگری بیان داشت: در بیرجند در فاز اول ساخت بیش از ۵۰۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید   جشنواره زرشک(9)|آیین افتتاح نمایشگاه محصولات و عکس زرشک در فرهنگسرای بیرجند 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال متولی برگزاری جشنواره زرشک اتاق تعاون می باشد، تصریح کرد: این پیشنهاد مطرح شده که در صورت موافقت استانداری این جشنواره در تهران برگزار شود.

حسینی هم چنین درخواست کرد با توجه به عملکرد خوب اتاق تعاون در برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنعت ساختمان برای این که متولی همه نمایشگاه‌ها اتاق تعاون باشد برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد:اتاق تعاون در ۳۱ کارگروه استان عضو بوده سعی بر این می باشد که در همه کارگروها فعال باشد اما در کارگروه تسهیل و رفع موانع ثابت نیستیم که درخواست عضویت در این کارگروه را هم داریم.

گفتنی است در پایان این جلسه درخواست‌های تعاونی های استان مطرح شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها