آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر در خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و طوفان گردوخاک در استان، گفت: تیم های امدادی برای رسیدگی به حوادث احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش “پیام خاوران” محمود اکبری شب گذشته در حاشیه کارگروه اضطرار استان با اشاره به اعلام وضعیت نارنجی هواشناسی برای نوار شرقی استان اظهار داشت: به دنبال صدور هشدار هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک به ویژه در نوار شرق استان، خانه‌های هلال و همه ی نیروهای امدادی در حالت آماده باش قرار دارند تا به موقع به شهروندان امدادرسانی کنند.

وی با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم از نزدیک شدن به درختان و ساختمان‌های نیمه احداث خودداری کنند، گفت: همچنین خواستاریم با پرهیز از سفرهای غیر ضرور از بروز هرگونه حوادث ناگوار در سطح جاده‌ها خودداری کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند در صورت هرگونه نیاز امدادی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند، افزود: همچنین در صورت هر گونه ناراحتی به ویژه در بیماری‌های قلبی و تنفسی، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مدیرکل مدیریت و بحران استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و کاهش شاخص کیفیت هوا و پیشنهاد کمیته تخصصی ذیل کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، ادارات شهرستان های درمیان و زیرکوه روز چهارشنبه تعطیل است.

آخوندی افزود: دستگاه های خدمات رسان در شهرستان های مذکور به فعالیت عادی خود ادامه می دهند.

وی بیان کرد: این تصمیم به منظور کاهش تردد شهروندان در شهرها و حفظ سلامت افراد گرفته شده است.

سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت جوی نارنجی در ۳ استان گفت: وزش باد شدید که در مناطق مستعد با خیزش گردوخاک همراه است، از فردا تا روز شنبه خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال سیستان‌و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید   ۱۷ هزار کلاس اولی خراسان جنوبی تحصیل خود در مدارس را آغاز می‌کنند

مخاطرات سامانه شامل خیزش گردوخاک (در مناطق مستعد طوفان شن و گردوخاک)، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تیرهای برق، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال اعلام شده است.

هواشناسی به اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، پرهیز از سفرهای بین شهری، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از فعالیت‌های باغی و زراعی توصیه کرده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها