اجرای درست فرهنگ انسانی و اسلامی راهگشای اصلی جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز دنیا را با فرهنگ تقسیم می‌کنیم گفت: سیاست هر جامعه بر اساس فرهنگ آن است و اگر بخواهیم درست شود تنها یک راه دارد، اینکه فرهنگ انسانی و اسلامی را بتوانیم درست تعریف و اجرا کنیم.

به گزارش “پیام خاوران” آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در میان موجودات در مجموعه حیوانات، انسان با همه آن‌ها متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی جمادات و حیوانات تعریف و جنس آنان مشخص می‌شود و با تفاوت‌های اندکی می‌بینیم که مشترک هستند اما انسان اینگونه نیست در عین حالی که در بعد حیوانی خودش مشترکاتی دارد.

وی بیان کرد: آنچه که از آثار وجودی انسان به دست می‌آوریم این است که فرهنگ نقش اصلی را در وجود انسان بازی می‌کند و انسان یک موجود ۱۰۰ درصد فرهنگی است.

عبادی با اشاره به اینکه امروز دنیا را با فرهنگ تقسیم می‌کنیم افزود: تفاوت غرب با اسلام مربوط به فرهنگ است و فرق بین قارون و حاتم طایی هم به فرهنگ بستگی دارد و در خانواده‌ها هم اینگونه است و خانواده‌ها به خاطر بیماری فرهنگی فرو می‌پاشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: سیاست هر جامعه بر اساس فرهنگ آن است بنابراین اگر بخواهیم درست شود تنها یک راه دارد و این است که فرهنگ انسانی و اسلامی را بتوانیم درست تعریف و اجرا کنیم و نشانی‌اش این است که مطابق با فطرت انسانی، امور وحیانی و علم و عقل باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر بتوانیم این موضوع را پیاده کنیم قطعا گل ایمان خواهد رویید و کم فروشی، خیانت و دزدی دیگر نخواهیم داشت و این خلا را هیچ وقت ماده پر نمی‌کند.

عبادی با بیان اینکه صرف تولید نمی‌تواند زندگی را درست کند افزود: فرهنگ است که زندگی را درست می‌کند و لذا تخصص‌های علمی در هر رشته پاسخگو نیست و تخصص‌ها هیچ وقت علاج نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید   بازاریابی و  فروش محصولات صنایع دستی استان از حالت سنتی خارج شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بیماری فرهنگی، بیماری کل انسان‌ها است گفت: تقسیم بندی به قبل و بعد از انقلاب نکنیم و تنها به تقسیم بندی آمده در قرآن کریم مبنی بر کفر و ایمان توجه داشته باشیم و در هر زمانی و جامعه‌ای این تقسیم بندی کارساز است.

وی در ادامه گفت: اگر چنانچه جنبه‌های ایمانی که همه زیرساختش بر اساس علم، عقل، فطرت و وحی است در هر شراطی خود را به عنوان انسان با فرهنگ الهی حفظ می‌کند و فاصله ما با آرمان‌های انقلاب، خودمان هستیم.

عبادی ادامه داد: اگر چنانچه مطابق با فرهنگ انقلاب و قانون و ایمان خود عمل می‌کردیم تمام کارهایمان درست می‌شد و درست نشده چون نفاق و کفر و خیانت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن با همه گزینه‌ها روی میز جلو آمده است افزود: همه باید کمک کنیم تا کارخانه انقلاب راه بیافتد که تولیدات آن برای همه بشر است. باید بشر را نجات دهیم و امروز انقلاب اسلامی که از لحاظ تفکر، دعوت به حق است کشورهای غربی را فرا گرفته است.

وی عنوان کرد: اگر درست عمل کنیم موانع از بین می‌رود و امیدواریم با همکاری مجموعه‌های فرهنگی قدم موثری برای نوع بشر بردارید و باید فکری برای فرهنگ انسان شود.

۵۵۰ پروژه فرهنگی نیمه تمام در کشور داریم

محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار، اظهار داشت: در راستای تحقق شعار عدالت فرهنگی فعالیت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در دور اول سفرهای استانی ۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای خراسان جنوبی پیش بینی شد که مقرر شد سه ساله به استان تخصیص یابد و تاکنون ۳۳ درصد آن تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید   دهیاران موضوع مقاوم سازی منازل مسکونی را ترویج دهند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۲۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل شدن مجمتع‌های فرهنگی هنری بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مصوب شد که مقرر شده  تا پایان دولت سیزدهم تخصیص یابد.

اسلامی قول مساعد داد مشکلاتی که هنرمندان استان دارند و همچنین برنامه‌هایی از قبیل بزرگداشت مفاخر خراسان جنوبی از سوی وزارتخانه حمایت شوند.

وی تاکید کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، رئیس جمهور دستور داد تمام پروژه‌های بالای ۵۰ درصد تا پایان دولت به بهره‌برداری برسند؛ ۵۵۰ پروژه نیمه تمام در کشور داریم که با تدبیر نهاد ریاست جمهوری و سازمان و برنامه و بودجه این پروژه‌ها از سر گرفته شد و از مجموع ۱۵ پروژه ملی که در حوزه فرهنگی داشتیم تاکنون ۵ پروژه در شهرهای مختلف به بهره‌برداری رسیده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مسائل فرهنگی استان‌ها عنوان کرد: امسال یک انقلاب در اعتبارات فرهنگی استان‌ها به وجود آمد و یک هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها