دمای هوا در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از کاهش دمای هوا از فردا صبح خبر داد و گفت: تا اوایل هفته آینده همچنان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را خواهیم داشت.

به گزارش “پیام خاوران” جواد نخعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا اوایل هفته آینده همچنان وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: این پدیده بیشتر عصر و شب به ویژه در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود و در مرز شرقی نیز طوفان محتمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته کمترین دید افقی با ۳ هزار متر مربوط به حاجی آباد بوده است گفت: بیشترین سرعت لحظه‌ای وزش باد در بندان با ۹۰ کیلومتر برساعت ثبت شده است.

نخعی گفت: بر اساس شاخص‌ لحظه‌ای ساعت ۸ صبح امروز هوای شهرستان نهبندان با شاخص ۳۶۹ در وضعیت خطرناک قرار گرفت و شهرستان‌های بیرجند و سرایان با شاخص‌های ۱۰۳ و ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی توصیه کرد در هنگام آلودگی هوا همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

وی همچنین از کاهش دمای هوا از فردا صبح خبر داد و گفت: از ابتدای امسال بیشترین تعداد روز‌های غبارآلود استان با ۷۰ روز در حاجی آباد زیرکوه به ثبت رسیده که این آمار در مدت مشابه پارسال ۶۳ روز و در بلند مدت ۱۹ روز بوده است.

نخعی بیان کرد: به طور میانگین تعداد روز‌های گرد و غباری استان نسبت به پارسال به طور میانگین ۱۰ روز کاهش دارد اما نسبت به بلند مدت حدود ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   باهدف پایش و رصدمدیریت مصرف برق: رزمایش جهادی"شهیدعباسپور"درخراسان جنوبی برگزار شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها