باهدف پایش و رصدمدیریت مصرف برق: رزمایش جهادی”شهیدعباسپور”درخراسان جنوبی برگزار شد

رزمایش جهادی و سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق (شهید عباسپور) بامحوریت مصارف ادارات، صنوف، کسبه و جلب مشارکت مشترکان خانگی با حضورجانشین سپاه انصارالرضا(ع)ومدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برگزار شد

به گزارش “ پیام خاوران “؛ مدیریت مصرف برق ،کمک به جلوگیری از خاموشی‌ها، استفاده از ظرفیت بسیج و دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم، راه‌اندازی نهضت مردمی کاهش مصرف برق به میزان ۱۰ درصد وضعیت موجود و ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادها از اهداف کلی  این رزمایش است.

*کاهش مصرف برق تاثیر بزرگی در پایداری شبکه دارد

مدیرعامل شرکت توانیر در آغاز رزمایش سراسری  پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشورگفت: کاهش بارندگی و خشکسالی و خروج‌بخش مهمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار و افزایش مصارف امسال باعث شد تا شبکه دچار مشکلاتی شود اما با همت همه همکاران صنعت برق توانستیم از این شرایط عبورکنیم.

مهندس محمدحسن متولی زاده تاکید کرد:در خصوص این رزمایش هرچه مصارف در هر کدام از این بخش ها کاهش یابد، می تواند تاثیر بزرگی در پایداری شبکه داشته باشد.

جانشین عملیاتی سازمان بسیج نیز در این مراسم گفت: به منظور رعایت حال هموطنانی که درگیر کرونا هستند یا به دستگاه اکسیژن نیازمندند، می بایست همه‌نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنیم و تا حد امکان مصارف غیرضروری را کاهش دهیم.

سردار سیف تاکید کرد: وضعیت مطلوب چیز دیگری است اما اکنون بیش از ۱۰درصد کمبود تولید برق داریم که باید به نحوی جبران کنیم.

وی با بیان اینکه برق امکان ذخیره سازی گسترده ندارد بر لزوم برگزاری رزمایش مشابه در تمام وزارتخانه تاکید کرد و گفت: هر کس حتی اگر بتواند یک لامپ را خاموش کند، بخش مهمی از مشکل برق حل خواهد شد.

وی در عین حال از دستور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج برای کاهش میزان مصرف ادارات وابسته به بسیج خبر‌داد.

بیشتر بخوانید   قدردانی توانیر از برگزاری موفق مانور تعمیر شبکه های فرسوده در خراسان جنوبی+ سند

مسعود صادقی مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق  در این مراسم گفت: امروز ۱۵۰۰ خودروی عملیاتی، ۵ هزار نیروی عملیاتی برقی و ۸هزارنیروی بسیج در این رزمایش مشارکت خواهند کردتا بیش از ۲ هزار نقطه مورد پایش و  بازرسی قرار گیرد.

*پایش ۴ هزار ۴۰۰مشترک خانگی ،اداری وصنعتی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در مراسم آغاز این رزمایش با بیان اینکه ۴۰ گروه واکیپ عملیاتی  در اجرای این رزمایش حضور دارند اظهار داشت: یکی از راهبردهای این رزمایش نظارت میدانی وپایش ۴ هزار ۴۰۰مشترک خانگی ،اداری وصنعتی وشناسایی رمز ارزهای غیر مجاز است ودراین راستا به مشترکین پرمصرف تذکرلازم ارائه می شود ودر صورت عدم توجه به اخطار صورت گرفته وکاهش مصرف ،نسبت به قطع برق آنان اقدام خواهد شد.

مهدی دادگربا اشاره به اجرای سراسری این مانور از همراهی وهم افزایی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در اجرای این مانور قدردانی کرد وافزود:این طرح با هدف صرفه جویی در مصرف برق ، کمک به کاهش ومحدودکردن خاموشی  در کشور واستفاده از ظرفیت رسانه ای وتوانمندی های مجموعه سپاه وبسیج استان اجرا می شود.

وی کاهش ۱۰درصدی مصرف برق نسبت به وضع موجود را از مهمترین اهداف این رزمایش عنوان کرد و اظهار داشت: هم افزایی وتوان مجموعه بسیج وسپاه وادارات استان  می تواند در بحث مدیریت مصرف کمک ما باشد وقطعا این اهداف محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین افزود:  گفتمان تبلیغی و پویش همگانی در شبکه‌های ملی و شبکه‌های رسانه‌ای بسیج شامل  ائمه جمعه و جماعت ،فعالان فرهنگی و هنری ، فضای مجازی و رسانه نیز از دیگر راهبردهای این رزمایش است.

بیشتر بخوانید   71 پایگاه اورژانس خراسان جنوبی در طرح سلامت نوروزی آماده باش است+عکس

دادگر دعوت به خیر در بحث مدیریت مصرف” با  تشکیل گروه های همیار و گشت‌های رضویون برای ارتباطات چهره به چهره، امربه معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی به مشترکین پرمصرف به‌ویژه در اماکن عمومی، مجتمع‌های تجاری اداری و آپارتمانی به‌صورت محله محور و نظارت میدانی، پویش برق و شناسایی مراکز غیرمجاز رمز ارزها” و  بازدید و نظارت میدانی از سازمان ها و ادارات همچنین استفاده ازمولدهای برق  را از دیگر راهبردهای این رزمایش بر شمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی استفاده ازظرفیتهای فضای مجازی و اطلاع رسانی بسیج ادارات و اصناف برای تبیین و روشنگری،تولید محتوا در قالب موشن گرافی،طراحی بنرهای مدیریت مصرف،ویدئو و انتشارآن،استفاده ازظرفیت بیلبوردهای تبلیغاتی و پویش برای مردم،بازدید میدانی از ادارات و سازمانها با همکاری بسیج وهمکاری در استفاده از مولدهای برق سازمان رااز دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای این مانور بر شمرد.

دادگر نقش آفرینی بسیج ،ادارات، اصناف، محلات، مهندسان، رسانه، صداوسیما، ایجادروحیه امیدآفرینی، ایجادبسترهای گفتمانی ،تشویق مردم به مصرف بهینه، و نهضت مردمی صرفه‌جویی درمصرف انرژی برق را از دیگر اهداف برگزاری این  رزمایش در راستای مدیریت مصرف برق برشمرد.

درمراسم افتتاحیه این رزمایش که به طور همزمان در…..شهربرگزار شدسرهنگ یوسفی جانشین ،سرهنگ خراشادی معاونت عملیات وسرهنگ خنجری مدیر سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سپاه انصار الرضا (ع) و سرکارخانم قاسمی، مسئول بسیج جامعه زنان استان حضور داشتند.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها