حضور ۵۰۰۰ نوجوان عاشورایی خراسان جنوبی در سوگواره احلی من العسل

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همزمان باسراسرکشور قریب ۵ هزار دانش آموز عضو ۳۶۷ هیئت دانش آموزی خراسان جنوبی در یازدهمین سوگواره احلی من العسل شرکت کرده و بر دفاع از حریم ولایت تأکید کردند.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلیرضا موسوی نژاد صبح امروز در مراسم احلی من العسل مرکز استان که در آستان مبارک شهدای باقریه بیرجند برگزار شد اظهار داشت: بصیرت،حرکت بر صراط ولایت و حضور با شور و شعور در عزاداری سرور و سالار شهیدان، مهمترین پیام دانش آموزان غیرتمند حاضر در این آیین بود.

وی با بیان اینکه جمله کوتاه «احلی من العسل» حضرت قاسم(ع) در شب عاشورا، دریایی از معرفت، عرفان و مملو ازجهان‌بینی توحیدی است؛ عنوان کرد: حضرت قاسم بن الحسن (ع) زندگی دنیا را مقدمه‌ای برای زندگی آخرت می‌دانستند و بر اساس این جهان‌بینی، مرگ و شهادت در راه خدا را شیرین‌تر از عسل بر می‌شمردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از حضرت قاسم به عنوان نمونه بارز پاسدار اسلام، و نوجوان زمانه شناس، امام شناس، دشمن شناس و آگاه به مقتضیات زمان خود نام برد و تأکید کرد: قیام خونین عاشورا، یک دستور العمل، یک راه و روش و یک سبک زندگی برای سعادت و کمال به انسان نشان می‌دهد که شناخت آن می‌تواند در انتخاب سبک زندگی اسلامی و رهایی از شقاوت دنیا پرستی انسان را نجات دهد.

موسوی نژاد با بیان اینکه مکتب، نوع نگاه، شیوه زندگی و مرام حضرت قاسم بهترین الگوی نسل جوان است تصریح کرد: انسان متدین، نسبت به مقدسات حساس بوده و به بندگی معبود افتخار می‌کند و در راه حفظ شعائر دین، دفاع از حریم ولایت و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان خناس و منافقان مزدور، تلاش، فعالیت و جهاد می‌کند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) به ویژه جوانان کربلا آراستگی به فضیلت ادب است و در این میان، قمر بنی هاشم و حضرت قاسم علیهما السلام دارای منزلت خاصی بودند.

بیشتر بخوانید   ظرفیت‌های معدنی مهمترین مزیت در مسیر توسعه خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها