مشترکان خانگی کم مصرف در خراسان جنوبی ۱٫۵ میلیارد تومان پاداش گرفتند 

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان پاداش در ۶۲ هزار و ۲۲۷ قبض محاسبه و اعمال شده است.

 محسن بخشایی در گفت و گو با “پیام خاوران “ با اشاره به اینکه مشترکان خانگی مشمول دریافت پاداش در استان می شونداظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۴۰ هزار مشترک برق خانگی در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی به میزان مصرف برق روزانه این تعداد مشترک اشاره و افزود: میزان مصرف برق روزانه این مشترکان یک میلیون و ۵۷۶ هزار کیلووات ساعت در شبانه روز است.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین میزان بار روزانه مشترکان خانگی در خراسان جنوبی ۱۵۰ مگاوات در اوج مصرف در شبانه روز است. 

 بخشایی با اشاره به ظرفیت تولید برق استان در لحظه تصریح کرد: در این راستا ظرفیت تولید برق استان حدود ۷۲۵ مگاوات است که از این میزان قریب به ۷۰۰ مگاوات در نیروگاه شهید کاوه قاین و بالغ بر ۲۵ مگاوات نیز در نیروگاه‌های خورشیدی استان تولید می‌شود.

  وی از وجود ۳۴ هزار مشترک با مصرف بیش از الگو در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یعنی ۱۰ درصد مشترکان بیش از الگو(بیش از ۳۰۰ کیلووات در تابستان) و مابقی مشترکان کمتر از الگوی مصرف در تعرفه خانگی هستند.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به تعرفه ها و پاداش مشترکان خوش مصرف اشاره و یادآور شد: در قوانین فعلی تعرفه و پاداش‌ها، مصرف بیش از الگو و کمتر از الگو ملاک عمل قرار می‌گیرد و در این راستا الگوی مصرف در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور در شهرستان‌های فردوس، سربیشه و قاین، درمیان، زیرکوه، سرایان و‌ خوسف ۳۰۰ کیلو وات و در سایر ماه های سال ۲۰۰ کیلو وات ساعت است. 

بیشتر بخوانید   اختصاص بیش از 15 میلیارد تومان عایدات مالیاتی به شهرداری‌های نهبندان

بخشایی اظهار داشت: همچنین در شهرستان طبس الگوی مصرف در اردیبهشت ماه ۴۰۰ کیلووات ساعت، در ماه های خرداد، تیر و مرداد ماه ۱۰۰۰ کیلووات ساعت و در شهریور ماه ۴۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه بوده است. 

وی افزود: در شهرستان های بشرویه و نهبندان نیز در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور میزان الگوی مصرف در ماه ۴۰۰ کیلووات ساعت و در مابقی ماه‌های سال ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه بوده است.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به کاهش مصرف، برق پایدار و بدون خاموشی در استان گفت: به طور معمول با ۵۴ هزار کیلووات کاهش مصرف برق در لحظه انتظار پایداری شبکه وجود دارد اما در شرایط حاد دمایی مقادیر بیشتری از همکاری نیاز است.

وی سهم مصرف برق مشترکین خانگی در مجموع مصارف استان را ۳۲.۵ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: این مشترکین که ۸۲.۳ درصد مشترکین استان هستند بیشترین مصرف را در بین تعرفه ها داشته اند. 

بخشایی با اشاره به مشترکان خانگی مشمول دریافت پاداش در استان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان پاداش در ۶۲ هزار و ۲۲۷ قبض محاسبه و قبوض صادر شده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها