مصرف برق در خراسان جنوبی ۱۲ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: نمودار‌های مصرف برق استان نشان داد که مصرف برق ۱۱ مرداد  در استان در مقایسه با روز مشابه آن در تابستان سال گذشته، ۱۲ درصد افزایش دارد.

مهدی دادگر در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران “  با اشاره به این که اوج مصرف برق استان در مقایسه با تابستان گذشته، ۱۰ درصد افزایش دارد اظهارکرد: از آغاز تابستان امسال، بیشترین رقمی که در ساعات اوج مصرف در خراسان جنوبی ثبت شده است ۳۵۰ مگاوات بوده که در مقایسه با تابستان پارسال که بیشترین رقم اوج مصرف ۳۱۸ مگاوات بوده، افزایش ۱۰ درصدی نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین نمودار‌های مصرف برق استان، در روز گذشته نشان می‌دهد که مصرف برق ۱۱ مرداد  در خراسان جنوبی در مقایسه با روز مشابه آن در تابستان پارسال، ۱۲ درصد افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین هشدار داد انشعاب عمومی ساختمان‌هایی که برق نمای خود را خاموش نکنند، قطع می‌شود.

وی گفت: بازرسان شرکت توزیع نیروی برق استان از این پس با نظارت بیشتری، ساختمان‌های شهری را رصد می‌کنند و در صورتی که ساختمان‌هایی با روشنایی فراوان نما، مشاهده شود به صاحبان این ساختمان‌ها تذکر داده می‌شود.

دادگر افزود: در صورتی که صاحبان این ساختمان‌ها به اخطار بازرسان شرکت برق توجه نکنند، انشعاب برق عمومی آن‌ها قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آمار استخراج شده از پروانه‌های صادره پایان کار ساختمانی در تابستان ۱۴۰۱، بیش از ۲ مگاوات از برق مصرفی استان مربوط به روشنایی استفاده شده در نمای تزیینی ساختمان هاست و این موضوع نیازمند توجه بیشتر مردم است تا در فصول پر مصرف و زمان اوج بار، روشنایی تزیینی ساختمان را قطع و از مدار خارج کنند.

بیشتر بخوانید   نوزدهمین همایش علمی وتخصصی ایمنی (HSE) شرکت برق خراسان جنوبی برگزار شد

وی  با بیان اینکه خراسان جنوبی ۳۴۰ هزار مشترک برق داردعنوان کرد: برق مصرف شده در نمای ساختمان‌ها هیچ فایده‌ای برای رفاه عمومی ندارد و همشهریان باید در این ایام تابستان به دلیل کمبود برق و افزایش مصارف برق، روشنایی نمای ساختمان‌های خود را خاموش کنند.

دادگر از مردم خواست با توجه به گرمای شدید هوا، با استفاده از دور کند کولر‌های آبی، تعویض لامپ‌های پر مصرف با کم مصرف و انتقال زمان استفاده از وسایل پرمصرف به ساعت غیر اوج (پیک)، صنعت برق را در تامین برق پایدار برای همه مشترکان یاری کنند.

انتهای پیام/۲۵۰

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها