تبدیل وضعیت ۹۵درصد ایثارگران استان انجام شده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از اجتماع بزرگ آزادگان فردا در بیرجند خبر داد و گفت: تبدیل وضعیت ۹۵ درصد ایثارگران استان انجام شده است.

به گزارش “پیام خاوران” ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است و مجاهدت‌های آزادگان در دفاع مقدس را نباید فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ آزاده در استان داریم گفت: اجتماع بزرگ آزادگان فردا چهارشنبه با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی در تالار غدیر بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی افزود: مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بیرجند در قطعه دو همزمان با سایر نقاط استان و با حضور مردم و خانواده‌های شهدا روز پنجشنبه انجام خواهد شد.

نوفرستی تصریح کرد: رژه موتوری آزادگان از زینبیه آزادگان بیرجند به سمت گلزار شهدا، برگزاری مراسم گلشن وحی و یادواره شهدای آزاده و متوفی، پیاده‌روی آزادگان با خانواده، گردهمایی همسران و دختران آزادگان و اهدای خون توسط آزادگان از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین آزادگان استان قشر فرهنگی جامعه هستند ادامه داد: طرح سپاس از آزادگان از منازل و اردوی خانوادگی آزادگان به مشهد و رامسر از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در قالب دو کاروان حدود ۲ هزار نفر از جامعه ایثارگری امسال به عتبات عالیات اعزام شدند و این آمادگی است در صورت برقراری پروازها مجدد اعزام به عتبات عالیات داشته باشیم.

نوفرستی عنوان کرد: طرح نایب شهید در ایام اربعین اجرا می‌شود و امسال گردهمایی آزادگان به صورت بین‌المللی در کاظمین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۱۶۰ نفر به حج تمتع اعزام شدند، افزود: یک دستگاه آمبولانس برای مجموعه ایثار بیرجند پیش‌بینی شده تا خدمات شایسته‌ای به خانواده‌های شهدا و ایثارگر ارائه شود.

بیشتر بخوانید   900 ایثارگر در خراسان‌جنوبی تبدیل وضعیت شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: ۹۵ درصد تبدیل وضعیت ایثارگران در استان انجام شده و در حوزه مسکن نیز جامعه ایثارگری که فرم ج آنها قرمز نیست در تمام شهرستان‌ها به جز بیرجند مشکلی نیست و در بیرجند به دلیل محدودیت‌هایی که است مسکن به صورت طبقاتی در اختیار ایثارگران گذاشته می‌شود.

نوفرستی با بیان اینکه بنیاد شهید در تمام شهرستان‌ها ساختمان اداری دارد عنوان کرد: با کمک دولت برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی با سقف ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به جامعه ایثارگری مشکل نداریم.

وی با بیان اینکه نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا انجام می‌شود، گفت: امسال یک درصد بودجه هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: دو مورد در بیرجند برخی تابلوهای شهدا تغییر داده بودند که این موضوع در شورای ترویج استان مطرح شده و استاندار پای کار آمده و تذکر به معاون سیاسی داده که پیگیری شود و این دو مورد اصلاح شد.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها