خدمات دولت برای مردم بازگو شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید برای مردم این مسائل بیان شود که دولت در چه شرایط سختی تحویل گرفته شد و با خزانه خالی و بدهکارهای عظیم از دولت قبل که باید همه درآمدها صرف پرداخت این بدهی‌ها شود.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته دولت فرصت بسیار مناسبی است که اقدامات مختلف دولت سیزدهم برای مردم بازگو شود تا امیدوار شوند، اظهار داشت: دشمن دانا و دوستان نادان از سویی و تنبلی از سویی دیگر کاری می‌کند که مردم با این همه امتیازاتی که دارند گلایه‌مند باشند.

وی با بیان اینکه امروز آگاهی و حل معضلات روزمره، مشکل مردم را حل می‌کند افزود: جامعه ما تحت فشار و بمباران تبلیغات رسانه‌های بیگانه است و دشمن که کارش را انجام می‌دهد اما ما باید به مردم آگاهی بدهیم تا تحت تاثیر شبهات دشمن قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که دولت سیزدهم به خصوص رئیس جمهور که از نوع همان رجایی و باهنر است از نظر کمیت حداکثر وقت را می‌گذارد، آرامش ندارد و شب و روز نمی‌شناسد و هم اینکه از نظر کیفیت، ظهور و بروز کارها برای عموم افراد در آینده ظاهر خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه مردم از نظر روانی باید احساس کنند که در بهترین شراط جهانی قرار دارند اما دشمنان ما در تبلیغات خود خیلی فنی عمل می‌کنند و متاسفانه ضعف در اطلاع‌رسانی داریم افزود: اقدامات زیرساختی و درازمدت بسیار ارزشمند و نتیجه بخش است اما مردم در مسائل روزمره خود مشکلاتی دارند و گلایه‌مند هستند.

وی با تاکید براینکه باید برای مردم این مسائل بیان شود که دولت در چه شرایط سختی تحویل گرفته شد و با خزانه خالی و بدهکارهای عظیم از دولت قبل که باید همه درآمدها صرف پرداخت این بدهی‌ها شود افزود: مردم به عنوان سرمایه بزرگ کشور شایسته بهترین خدمات هستند بنابراین در کنار انواع و اقسام اقدامات زیرساختی برای اینکه سرمایه اصلی نظام که مردم هستند را یاری برسانیم باید انواع اقداماتی که انجام شده یا در دست انجام است، در قالب برنامه‌های مشخص، تبیین شود.

عبادی با تاکید براینکه برای آگاهی مردم باید راهکارهای قابل قبولی داشته باشیم که اکنون متاسفانه نداریم به همین دلیل تمامی کارهای عظیمی که در دولت سیزدهم انجام می‌شود، تحت الشعاع قرار می‌گیرد افزود: یکی از چیزهایی که به هر حال برای مردم جای سوال است همین که این دولت با همه خوبی‌ها اما در برخی مسئولیت‌های کلیدی که سرنوشت اقتصادی مردم به آن وابسته است، افرادی منصوب می‌شوند که آن انتصاب نه تنها قابل قبول نیست که منشاء مشکلات است.

بیشتر بخوانید   نگاه ویژه رهبر انقلاب توانمندسازی کشور با تکیه بر قابلیت‌های داخلی و رونق تولید است

وی گفت: عواملی که این مشکلات را بر کشور ما تحمیل می‌کنند خودشان باز گلایه دارند که ببینید این وضعیت جمهوری اسلامی است؛ حالا شما هرچند آمار و ارقام مستند بیاورید درد او را دوا نمی‌کند چون دردش کارهای روزمره است.

اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار به اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی، عمرانی و اقتصادی اقدامات خوبی در خراسان جنوبی رقم خورده است.

جواد قناعت با بیان اینکه به شهرستان‌های ۱۱گانه سفر و بازدید داشته‌ایم، اظهار داشت: در حال حاضر سفر به بخش‌های استان در حال انجام است که تاکنون سفر به بخش سرداران نهبندان، دیهوک و دستگردان طبس انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مدیرکل ستادی داریم که ۱۳ مدیرکل تغییر کردند و چهار مدیرکل ابقا شدند، گفت: ۶۶ مدیرکل دستگاه اجرایی در خراسان جنوبی داریم که ۵۰ مدیرکل تغییر کرده، ۱۰ مدیرکل ابقا و مابقی تغییر نکرده‌اند که بقیه هم در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۸ بخشدار داریم که ۲۵ بخشدار تغییر کرده و سه بخشدار ابقا شده‌اند همچنین ۲۴ معاون فرماندار داریم که ۲۲ معاون فرماندار تغییر کرده‌ و ۲ نفر ابقا شده‌اند افزود: خراسان جنوبی سال گذشته با تحقق ۱۶۶ درصدی برنامه، رتبه دوم اشتغال‌زایی کشور را کسب کرد و در طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین شهری رتبه اول و در مجموع اجرای این طرح رتبه سوم کشور را کسب کرده‌ایم.

قناعت گفت: در زمینه ارتباطات مردمی و بازرسی‌ها، سال گذشته رتبه چهارم کشوری را کسب کردیم و استان در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری در بهار سال گذشته رتبه دوم را به دست آورد همچنین در تحقق شعار سال ۱۴۰۱ رتبه پنجم کشوری را داشتیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در این استان از ۱۳ طرح در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۶ مورد در مرداد امسال رسیده که ۱۰۰ درصد رشد داشته است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در خرداد امسال رسید که رشد ۲۷ درصدی دارد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پنج پروژه سرمایه‌گذاری خارجی این استان در ۲ سال اخیر گفت: میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده به استان از ابتدای دولت سیزدهم تا مرداد امسال نسبت به مدت مشابه رشد ۱۱٫۷ درصدی دارد.

بیشتر بخوانید   عملیات گازرسانی به 342 روستای استان خراسان جنوبی در دست اجراست

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه زیرساختی، عمرانی و اقتصادی اقدامات خوبی در استان رقم خورده‌ است ادامه داد: اجرای ۱۲۰ کیلومتر باند دوم با اعتبار بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال را تا پایان سال جاری هدف‌گذاری کرده‌ایم و خراسان جنوبی به لحاظ بهره‌برداری از باند دوم راه‌ها در ۲ سال اخیر رتبه اول کشور را دارد.

قناعت با تاکید براینکه از ابتدای دولت سیزدهم شاهد آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر باند دوم راه با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال در سطح استان بوده‌ایم که هفته دولت امسال نیز ۴۴ کیلومتر افتتاح و عملیات اجرایی ۸۰ کیلومتر آغاز خواهد شد افزود: پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر در دست اجراست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۶۵۳ کیلومتر باند دوم مورد نیاز در این استان گفت: ۸۵۳ کیلومتر تاکنون افتتاح شده، ۵۵۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد در حال اجراست و ۸۴ کیلومتر در دست مناقصه است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: طرح راه‌آهن خراسان جنوبی در ۱۳ قطعه و با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در مرحله مناقصه برای زیرسازی است که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی درباره تامین گاز پایدار در خراسان جنوبی گفت: طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه به همت دولت سیزدهم در سال جاری به طول ۱۷۱ کیلومتر و با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با تکمیل آن در هفته دولت سال آینده، علاوه از شمال کشور از جنوب استان هم تامین گاز خواهیم شد.

قناعت افزود: انتقال آب از دریای عمان ابتدا و تنها در قالب یک مصوبه برای استان سیستان و بلوچستان تعریف شده بود که با پیگیری‌های جدی و مستمر شاهد هستیم به این مصوبه در راستای آبرسانی به خراسان‌ رضوی و خراسان جنوبی متمم اضافه شده است به زودی به همراه مجری طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی از روند اجرای این طرح مهم و ملی در استان بازدید خواهیم داشت و این طرح در استان در مرحله مسیریابی قرار دارد. اوایل سال آینده وارد مرحله لوله‌گذاری خواهیم شد و هدف‌گذاری شده در سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به خراسان جنوبی برسد.

بیشتر بخوانید   تمام بدبختی ما به خاطر فرار از قانون است/ مسئولان باید پاسخگوی قانون باشند

وی با اشاره به اقدامات شاخص اقتصادی در ۲ سال اخیر اظهار داشت: فاز نخست طرح فولاد قاینات یعنی واحد احیای مستقیم با سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال در سفر دوم رئیس جمهور – ۲۴ آذر سال گذشته – به بهره‌برداری رسید و دهه فجر امسال شاهد افتتاح فاز دوم این طرح برای تولید شمش فولاد با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز سوم (خط نورد فولاد) و به عبارتی تکمیل زنجیره تولید فولاد با اعتبار پیش‌بینی شده بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهیم بود، همچنین عملیات اجرایی واحد فرآوری آهک هیدراته با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در جوار مجتمع فولاد قاینات تا چند ماه آینده آغاز می‌شود.

قناعت با اشاره به تفاهم‌نامه ایجاد بزرگترین واحد فرآوری مس و طلای شرق کشور در استان چندی پیش با مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی مبادله شد که حجم سرمایه‌گذاری هلدینگ در این پروژه بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال و ظرفیت این کارخانه ۱۳ هزار تن کنسانتره در سال است که در هفته دولت سال جاری عملیات آن آغاز خواهد شد گفت: واحد فرآوری کنسانتره مس و طلا که در راستای ایجاد زیرساخت‌های فرآوری کانی‌های معدنی راه اندازی می‌شود، زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای طرح‌های تولیدی استان هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و ۱۹۹ واحد تولیدی استان به چرخه تولید بازگشته‌ است.

وی با اشاره به افتتاح پنج واحد تولیدی کنسانتره آهن خراسان جنوبی در دولت سیزدهم با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۶۵۰ نفر گفت: همچنین سه واحد شمش طلا با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال و ۵۵۰ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده‌ است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: عملیات اجرایی واحد فرآوری معدن فلورین سیمرغ نهبندان با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال و ۱٫۸۵ میلیون یورو ارزی و با اشتغال ۱۰۰ نفر سال گذشته آغاز شد که بزرگترین واحد تولید کننده فلورین اسید گرید در خاورمیانه است و ایران را از وارد کننده به صادر کننده این محصول تبدیل می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها