یک درجه کاهش مصرف گاز در کشور معادل ۱۰ روز مصرف گاز استان خراسان جنوبی است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه با یک درجه کاهش مصرف گاز در کشور در زمان اوج مصرف برابر با ۱۰ روز مصرف گاز در استان صرفه‌جویی می‌شود افزود: با توجه به ناترازی تولید و مصرف تنها نباید به فکر افزایش تولید باشیم و مصرف را رها کنیم.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم شهرستان بیرجند و مسئولین استانی با محوریت جلوگیری از اسراف برگزار شد اظهار داشت: ایران دارنده دومین ذخایر گازی، سومین تولید‌کننده و چهارمین مصرف‌کننده گاز طبیعی در بین کشور‌های دنیاست و گاز طبیعی ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با یک درجه کاهش مصرف گاز در کشور در زمان اوج مصرف برابر با ۱۰ روز مصرف گاز در استان خراسان جنوبی صرفه‌جویی می‌شود افزود: با توجه به ناترازی تولید و مصرف تنها نباید به فکر افزایش تولید باشیم و مصرف را ر‌ها کنیم بلکه باید با فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف مردم را به استفاده درست و بهینه از منابع هدایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف یکی از راهکار‌های مهم در جبران بخشی از ناترازی است افزود: شرکت گاز استان خراسان جنوبی تا کنون ۱۹۰۰ موتورخانه در سطح استان را بهینه‌سازی کرده است.

محمودی یادآور شد: بهینه‌سازی صنایع پر مصرف، تعویض بخاری‌های قدیمی با بخاری‌های با راندامان بالا، تعویض موتورخانه‌های فرسوده و پیاده‌سازی سامانه مدیریت یکپارچه انرژی از دیگر برنامه های شرکت گاز استان خراسان جنوبی در راستای مصرف بهینه و کاهش اسراف در مصرف گاز طبیعی است.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز در این جلسه گفت: اسراف جزء گناهان کبیره است و باید با هم فکری و اقدام عملی برای فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف تلاش و نتایج این اقدامات را به سایر استان‌های ارائه کرد.

بیشتر بخوانید   ۱۵ سازمان مردم نهاد جوانان در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها