افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۹ پروژه گازرسانی در شهرستان درمیان با حضور استاندار خراسان جنوبی

برنامه‌های سفر یک روزه استاندار خراسان جنوبی به شهرستان درمیان همزمان با اولین روز هفته دولت در حالی آغاز شد که قرار است در این سفر ۲۹ پروژه گازرسانی در شهرستان  به صورت همزمان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ” پیام خاوران “، برنامه‌های سفر یک روزه استاندار خراسان جنوبی به شهرستان درمیان با استقبال رسمی فرماندار، امام جمعه و جمعی از مدیران شهرستان  آغاز شد و سپس جواد قناعت با حضور در گلزار شهدای روستای گسک با شهدا تجدید میثاق کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه این سفر با مادر  شهید خزاعی در روستای گسک شهرستان درمیان دیدار و گفتگو کرد.

وی روحیه انقلابی، اعتقادی، دینی، ولایت‌مداری و استقامت مادر شهدا را مثال ‌زدنی خواند و گفت: مادران شهدا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، مشوق فرزندان خود برای حضور در  جبهه‌ های حق علیه باطل بودند.

شهید علی کماچ خزاعی متولد شهریورماه ۱۳۴۶ در خردادماه ۱۳۶۵ به جبهه اعزام شد و در شهریورماه همان سال در منطقه عملیاتی حاج عمران و در عملیات کربلای ۲ به شهادت رسید. وی مفقود الاثر بود و پیکر پاکش پس از هفت سال در سال ۱۳۷۲ تفحص شد.

در ادامه سفر استاندار به شهرستان درمیان ۶ روستا به شبکه سراسری گاز متصل شود و ۲۹ پروژه گازرسانی به صورت همزمان در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شود.

با اجرای این پروژه‌ها، ۳۹ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند و گازرسانی به ۳ پاسگاه، دو برجک بازارچه مرزی گلورده و ۳ واحد تولیدی و صنعتی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آغاز عملیات گازرسانی به ۵ روستا (۱۷ خانوار) و ۹ واحد تولیدی و صنعتی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شرکت گاز در شهرستان درمیان به صورت متمرکز در روستای پاتنگ برگزار شد.

مراسم کلنگ‌زنی آزمایشگاه مرکزی شهرستان درمیان از دیگر پروژه‌های هفته دولت در این شهرستان بود که با زیربنای ۳۵۰ مترمربع برای اجرای ساختمان آزمایشگاه مرکزی طراحی شده و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۴۰ هزار میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید   همت ویژه برای تضعیف منطقه ویژه

افتتاح بخش آی سی یو در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) در شهر اسدیه نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی انجام شد.

این بخش در راستای توسعه خدمات به شهروندان به ظرفیت موجود بیمارستان خاتم الانبیا(ص) اضافه شده واعتبار هزینه شده برای احداث بخش آی سی یو با زیربنای ۸۵ مترمربع ۷ هزار میلیون ریال است.

همچنین در ادامه سفر استاندار به شهرستان درمیان مراسم بهره برداری از دو واحد گلخانه سبزی و صیفی برگزار شد.

این دو واحد گلخانه سبزی و صیفی با زیربنای ۵ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیون ریال احداث شده  و زمینه اشتغال ۴ نفر را به صورت مستقیم و ۳۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

بهره‌وری تولید، افزایش اشتغال پایدار، درآمدزایی و مدیریت مصرف انرژی از اهداف ایجاد این دو واحد گلخانه‌ای است.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها