افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی انواع تایرهای خودروهای شاسی بلند در کویرتایر / صرفه جویی ۶۲ میلیون دلاری در این پروژه

مدیر عامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی گفت: افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی انواع لاستیک خودرو‌های شاسی بلند در شرکت کویرتایر بیرجند، سالانه ۶۲ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را در پی خواهد داشت.

به گزارش “پیام خاوران” سیدمحمدحسین زینلی صبح امروز در مراسم افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی انواع تایرهای خودروهای شاسی بلند اظهار داشت: امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان خط تولید ۱۴ هزار تنی انواع تایرهای خودروهای شاسی بلند با اعتبار ۱۰ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و سهم ارزی ۱۷ میلیون و ۲۵۹ هزار دلار با اشتغال مستقیم برای ۲۲۸ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۸۳۶ نفر بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی گفت: افزایش ۱۴ هزار تنی ظرفیت فعلی کارخانه، تامین ۴۲ درصد از نیاز انبار، رشد ۲۹ درصدی سرانه تولید، سود خالص بیش از ۳۰ درصدی محصولات طراحی در این طرح از ویژگی‌های این پروژه بزرگ است.

وی افزود: از حدود ۸۳۵ میلیارد تومان ماشین آلات مورد نیاز این پروژه حدود ۴۲ درصد عمق داخلی سازی ساخت ماشین آلات به ارزش ۳۵۳ میلیارد تومان است که این طرح را در ایران منحصر به فرد کرده چراکه این در طرح‌های مشابه صنعت لاستیک در ایران حدود ۲۰ درصد از ماشین آلات داخلی سازی شده است.

زینلی بیان کرد: خودکفایی در طراحی و دانش بومی محصولات با صرفه‌جویی ۵۰ هزار دلار در تولید هر سایز برای اولین بار در ایران هیچ هزینه‌ای برای واردات دانش فنی نشده است.

مدیر عامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی گفت: با اجرای این طرح ظرفیت عملی خط تولید کویرتایر افزایش ۵۰ درصدی دارد و تولید لاستیک در کارخانه کویرتایر سال گذشته ۳۱ هزار تن بوده که تا پایان امسال به ۴۵ هزار تن افزایش خواهد یافت و محصولات خط تولید جدید، تایرهای منحصر ماشین‌های شاسی بلند است.

بیشتر بخوانید   دیدار استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید یوسفی هریوند+ عکس

وی عنوان کرد: میزان نیاز بازار به تایر ماشین‌های شاسی بلند ۳ میلیون و ۲۷۵ حلقه تایر است که سهم کویر تایر ۴۱ درصد کل نیاز کشور از تولید تایر خودروهای شاسی بلند است و خط تولید تایرهای شاسی بلند کویرتایر به دلیل ساختارهای مهیایی، ۶۲ میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود: بهره‌وری و سرانه تولید شرکت کویرتایر نیز با افزایش ۲۹ درصدی، از ۲۲ تن در سال به بیش از ۲۹.۵ تن در سال رسیده است.

زینلی با بیان اینکه کویرتایر با ۱۲ خودروساز کشور قرار دارد و ۴۰ درصد از نیاز خودرو سازان در این کارخانه تامین می‌شود عنوان کرد: اکنون ۲۳ درصد از ارزش افزوده استان را کویرتایر تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه صنعت تایر صنعت پایین دستی خودروسازی است، گفت: در کشور حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌شود که اکنون بعد از ۱۱ سال در دولت سیزدهم جایگاه صنعت خودرو به رتبه چهاردهم جهان رسید و این موفقیت ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر خاطرنشان کرد: کویرتایر همچنین با ۱۷ درصد تولید کشور، دومین تایرساز کشور در حوزه تایرهای سواری است.

استاندار خراسان جنوبی نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: خط تولید ۱۴ هزار تنی انواع تایرهای (suv/cuv )خودروهای شاسی بلند در کویرتایر از جمله طرح‌‌های کلیدی اقتصادی استان است که با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

جواد قناعت گفت: افتتاح این طرح اقتصادی مهم  ۲۳۸ فرصت شغلی مستقیم و ۸۳۹  فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می‌‌کند.

وی بیان کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۴۸ طرح عمرانی و خدماتی رهاورد دولت مردمی در هفته دولت برای شهرستان بیرجند است که  از این تعداد ۱۴۱ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال افتتاح و هفت طرح عمرانی هم با اعتبار سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌ زنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   عدالت اجتماعی و توسعه همه جانبه در خیزش عظیم اقتصادی با مدل تعاون محقق می شود

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها