مانور ساعت صفر زلزله فرضی در خراسان جنوبی برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:به مناسبت هفته دولت صبح سه شنبه مانور زلزله فرضی با قدرت ۶.۵ ریشتر در بخش سده قاینات با حضور نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدعلی کاوسی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت زلزله فرضی را در منطقه سده قاینات برگزار شد، گفت: بلافاصله بعد از اعلام وقوع زلزله فرضی، ۱۲ تیم ارزیاب از نزدیک ترین پایگاه هلال احمر و خانه های هلال به منطقه اعزام شدند.

وی از تخریب برخی روستاها و آسیب جدی به بافت های فرسوده خبر داد و افزود: روستاه های چلونک، شونگان، تیغدر، قومنجان، اسماعیل آباد، آفریز، سراب، نیگ، چاده، گوراب، بادامک متاثر از زلزله شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به حجم بالای خسارت ها، تیم های امدادی استان و خانه هلال شهرستان قاینات اعم از خواهران و برادران برای امدادرسانی آماده باش شدند، اظهار کرد: تیم های اسکان اضطراری، جستجو و نجات و تیم بهداشت و درمان اضطراری(RDH) به محل حادثه اعزام شدند.

وی از ارسال هزار دستگاه چادر از قاین و شهرستان های همجوار به منطقه خبر داد و گفت: هشت هزار تخته پتو، هزار و ۲۰۰ تخته موکت و هزار بسته غذایی از دیگر اقلام ارسالی به منطقه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: ایجاد تعامل، هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان، آموزش، آگاه‌سازی و آمادگی قشرهای مختلف مردم در مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی از جمله اهداف مهم این مانور است.

انتتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی جزو ۵ استان حادثه‌خیز کشور شناخته شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها