پرداخت۷۶۰۰تسهیلات بدون ضامن در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی گفت: طی یک سال گذشته تاکنون حدود ۴۳۵ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن در کل کشور پرداخت شده که این آمار در استان خراسان جنوبی حدود ۷ هزار و ۶۰۰ فقره است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدحسین فرهمند راد ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خراسان جنوبی عملکردی قابل قبول در جهت پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در سال‌های گذشته و به خصوص سال جاری از خود بجای گذشته است به طوری که در سال ۱۴۰۱ این بانک حدود ۶۰۰ فقره وام ازدواج ۸۰۰ میلیارد ریال و حدود ۵۶۰ فقره وام فرزندآوری حدود ۲۴۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

وی گفت: این آمار طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری حدود ۴۲۵ فقره وام ازدواج به مبلغ ۸۸۵ میلیارد ریال و حدود ۴۱۷ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۲۹۷ میلیارد ریال است.

فرهمند راد اظهار کرد: طی یک سال گذشته در بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات تکلیفی در قالب موارد تبصره ۱۶ کمیته امداد حدود ۱۳ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال، تبصره ۱۶ بهزیستی ۵ هزار و ۷۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، تبصره ۱۶ اشتغال استانداری ها حدود ۱۶ هزار فقره به مبلغ ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، تبصره ۱۶ بیمار معسر خاص حدود ۳۶ هزار فقره به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال ، تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغال چهار دستگاه کمیته امداد، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی بنیاد برکت، صندوق نوآوری و شکوفایی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ فقره به مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی در خصوص اشتغال‌زایی و کارآفرینی بیان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب ‌و کارهای داخلی و البته توسعه پایدار اقتصادی در سطح کلان باشد و برای رسیدن به این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری بالا به‌طور خاص مد نظر بوده است.

بیشتر بخوانید   مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان در تمام نقاط خراسان جنوبی برگزار خواهد شد

وی عنوان کرد: اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفته و تاکنون نزدیک به ۲۲ فقره وام به ارزش ۲۱۹ میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت شده است.

فرهمندراد افزود: حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک مهر ایران برای پرداخت وام به آن توجه داشته است که آمار تسهیلات اشتغال در استان خراسان جنوبی تاکنون حدود ۸۰۰ فقره وام به ارزش ۴۵۰ ميليارد ریال به مددجویان کمیته امداد، ۹ هزار فقره تسهيلات قرض‌الحسنه به ارزش بيش از یک هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار و ۲۷۰ فقره تسهيلات به ارزش ۱۳۰ ميليارد ريال به افراد تحت پوشش بهزیستی افزون بر این، است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

فرهمندراد گفت: این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار کاهش یابد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر حدود فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، به‌طوری که تاکنون بیش از ۳۰ هزار کسب‌وکار در شهرهای مختلف پذیرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند که این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی، تلاش خستگی‌ناپذیر و اراده پولادین معتمدیان را کم داشت

مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیش از ۱۵ میلیون نفر در کشور رسیده است و این بانک طی یک سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را در اختیار متقاضیان قرار داده است که این آمار در استان خراسان جنوبی مبلغ ۲۷ هزار میلیارد ریال را در قالب حدود ۵۲ هزار فقره وام است.

وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ و حذف مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است و این بانک در کشور خدمات افتتاح حساب، محاسبه معدل حساب و درخواست وام را به‌صورت آنلاین و از طریق همراه‌بانک و پیش خوان مجازی ارائه کرده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی افزود: همچنین احراز هویت سجام که یکی از مراحل مورد نیاز برای ورود به بورس است، برای نخستین بار از سوی این بانک به‌صورت غیرحضوری ارائه شد.

فرهمند راد تصریح کرد: خدمات این بانک در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص‌های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه بی نظیر است .

وی بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهدافی از قبیل توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی به ویژه در مناطق كمتر برخوردار، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص‌های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید   نامزد خبرگان رهبری خراسان‌جنوبی: شرکت در انتخابات بسیار سرنوشت ساز است

فرهمند راد تصریح کرد: این بانک طی یک سال گذشته حدود ۴۴۴ هزار فقره وام آنلاین به مشتریان خود پرداخت کرده است که حدود ۳۱۴ هزار فقره از وام‌های پرداختی از ابتدای سال جاری بوده و آمار افتتاح حساب آنلاین مشتریان در بانک قرض الحسنه مهر ایران بالغ بر یک میلیون و ۲۹۴ هزار نفر است که حدود ۶۰۰ هزار نفر از این افراد در سال جاری اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلان این بانک طی یک سال گذشته تاکنون حدود ۴۳۵ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن در کل کشور پرداخت کرده که این آمار در استان خراسان جنوبی حدود ۷ هزار و ۶۰۰ فقره است.

وی گفت: بانک مهر ایران تاکنون توانسته است ۲۱۱ هزار فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۵۸ هزار میلیارد ریال به مردم استان پرداخت کند.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها