توزیع کتب درسی بین مدارس خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از آغاز توزیع کتاب‌های درسی بین مدارس استان از امروز خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ ،سید علیرضا موسوی نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور کاهش هزینه برای خانواده ها، توزیع کتب در فروشگاه‌ها حذف شده و توزیع تمام پایه‌ها به مدارس سپرده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کتب مورد نیاز دانش آموزان در استان تأمین شده و از امروز بین مدارس توزیع می‌شود. دانش آموزان می‌توانند از ۱۸ شهریور کتب را از مدارس محل تحصیل خود تحویل بگیرند.

وی از ثبت سفارش۱۶۳ هزار و ۳۱۹ دانش آموز استان در سامانه کتب درسی خبر داد و افزود: دانش آموزانی که هنوز برای ثبت نام کتاب اقدام نکرده‌اند هم اکنون سامانه فروش کتاب‌های درسی باز است و می توانند در تمامی مقاطع برای سفارش کتاب ثبت نام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۳.۱۷ درصدی جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید، از حضور ۲۰ هزار کلاس اولی در کلاس‌های درس، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

موسوی نژاد تصریح کرد: همزمان با سال تحصیلی جدید ۵۰ آموزشگاه در دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح استان، افتتاح می‌شود و تعدادی نیز در آبان ماه به بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۹ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم متوسطه  استان در ۱۵۱ دبیرستان شبانه روزی مشغول تحصیل می‌شوند، بیان کرد: از این تعداد ۱۱ هزار دانش آموز متقاضی استفاده از خدمات خوابگاهی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: با جذب ۱۴۰۰ معلم جدید از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸، در دو سال اخیر و همچنین استمرار خدمت پیشکسوتان علاقمند به مشارکت، در فرایندتعلیم و تربیت،کلاس درسی بدون معلم نخواهند ماند.

بیشتر بخوانید   شکوه سخاوت و مهرورزی؛هزینه عروسی یک زوج جوان طبسی نذر آزادی 5 زندانی جرایم غیرعمد+عکس

انتهای پیام /۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها