۱۵ مهر، آخرین موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان ۱۴۰۲

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از آخرین موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۶۸۴ میلیارد ریال به عنوان مالیات سلامت و ۷۵ میلیارد ریال برای توسعه ورزش واریز شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی کریمدادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۵ مهرماه سال جاری آخرین موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل تابستان ۱۴۰۲ به صورت الکترونیک و مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir  است و تقاضای ما از فعالان اقتصادی این است که انجام آن را به روزهای پایانی مهلت قانونی موکول نکنند و در صورت داشتن هر گونه سئوال و ابهام، مراتب را سریعاً از ادارات امور مالیاتی محل سکونت پیگیری کنند.

وی افزود: از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده در ۵ ماهه نخست سال جاری، مبلغ ۵۶۱ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، مبلغ ۳۰۱ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، ۳۱ میلیارد ریال به حساب مناطق فاقد دهیاری و حدود ۱۰۰ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری استان به صورت ماهانه واریز شده که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در این مدت، مبلغ ۶۸۴ میلیارد ریال به عنوان مالیات سلامت، مبلغ ۷۵ میلیارد ریال به عنوان توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به‌ویژه در حوزه جانبازان و معلولان، و مبلغ ۱۱ میلیارد ریال به عنوان ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ‌‌واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی استان واریز شده است.

کریمدادی از تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: برابر دستورالعمل جدید سازمان امور مالیاتی کشور، بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش با شرایط ذیل تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ تمدید شده است.

بیشتر بخوانید   پیام تسلیت مدیرعامل شرکت کویرتایر بمناسبت درگذشت آیت الله ربانی بنیانگذار این شرکت

وی افزود: برابر این دستورالعمل، جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض هر سال یا دوره مالیاتی برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا پایان مهرماه سال جاری اقدام کنند، در زمینه اشخاص حقیقی تا سقف ۷۵۰ میلیون ریال (۷۵ میلیون تومان) و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۱۵۰ میلیون تومان)، بخشوده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: در زمینه سایر مؤدیان نیز جرائم مالیاتی قابل بخشش بر حسب میزان جریمه و سال تعلق جرائم، حداقل ۵۰ درصد جرائم مورد بخشودگی قرار می‌گیرد. لذا مؤدیان مالیاتی می‌توانند با توجه به مهلت محدود باقیمانده تا پایان مهرماه سال جاری، با مراجعه به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود، از این شرایط و تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها