۴۵۰ میلیارد ریال برای تقویت آتش نشانی بیرجند هزینه شد

شهردار بیرجند گفت: با کمک‌های دولت و شهرداری در ۲ سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان و خرید تجهیزات آتش نشانی بیرجند هزینه شده که افزایش توان نیروهای آتش نشان در عملیات‌های امدادی را به همراه داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی بهترین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  افزود: اختصاص یک دستگاه خودرو سنگین به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال و خرید تجهیزات غواصی و آتش نشانی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در ۲۰ ماه گذشته موجب تقویت زیرساخت‌ها برای افزایش ضریب ایمنی شهر شده است.

وی اظهار کرد: در دوره مدیریت جدید شهرداری متوجه نقاط ضعف متعدد در آتش نشانی بیرجند شدیم به همین خاطر برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شد که در کوتاه مدت و بلند مدت بتوانیم این نقاط ضعف را جبران کنیم.

شهردار بیرجند گفت: یکی از اقدامات اولیه، ترمیم نیروی انسانی آتش نشانی بود زیرا آتش نشان را از روش معمولی آگهی نمی‌توان فراخوان داد و باید آزمایش‌های سختگیرانه ورزشی را انجام دهند لذا مجبور شدیم برخی کمبودها در آتش نشانی را از طریق انتقال نیروی دیگر سازمان‌های شهرداری تامین کنیم.

وی افزود: استانداری خراسان جنوبی هم برای شهرداری‌های استان مجوزی گرفته که ۱۰ نفر سهمیه شهرداری بیرجند است اما با توجه به اهمیت موضوع و به رغم اینکه در پروژه‌های عمرانی و سامانه‌های فنی و مهندسی شهرداری کمبود شدید نیرو داریم، این سهمیه به طور کامل به آتش نشانی اختصاص یافت.

بهترین گفت: سال گذشته و اوایل امسال بیش از ۳۵ نیروی آتش نشان بازنشسته شدند که جایگزینی آنها مشکل بود و سه جایگاه آتش نشانی ۲۴-۴۸ ساعت شده که فشار روحی و جسمی شدید را به آتش نشانان وارد می‌کند.

وی اظهار کرد: از لحاظ ترابری هم ضعف‌های عمده‌ای در آتش نشانی داشتیم و از ۱۰ سال قبل خودروهای آتش نشانی جایگزین نداشتند لذا یک خودرو توسط شهرداری تجهیز شد و یک دستگاه خودرو سواری شاسی بلند برای فرماندهی آتش نشانی اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید   بزرگ ترین پروژه های پدافند غیرعامل شهری بیرجند را بشناسید + تصاویر

شهردار بیرجند گفت: یک دستگاه خودرو سنگین به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال هم از وزارت کشور درخواست کردیم که پیگیری‌هایی از سوی استانداری و شهرداری انجام شده و به زودی وارد ناوگان آتش نشانی بیرجند می‌شود.

وی افزود: در زمینه وسایل و تجهیزات آتش نشانی سه دست لباس مجهز غواصی خریداری شد که علاوه بر اینکه قابلیت استفاده در آب‌های کدر را دارد ارتباط با سطح آب هم برقرار می‌شود لذا غواص را ایمن نگه می دارد در حالی که لباس‌های قبلی آتش نشانی این خصوصیات را نداشت و افراد در معرض خطر بودند.

بهترین با اشاره به حوادثی که باعث مرگ شهروندان در بندهای خاکی یا گازگرفتگی شده است گفت: لباس‌های شیمیایی هم تهیه شده که برای حوادث شیمیایی در سطح شهر و حتی استان کاربرد دارد و ایمنی کار را بالا می‌برد.

وی افزود: در این مدت قایق کف آلومینیوم برای استفاده در موارد اضطراری و ۵۰ دست لباس آتش نشانی استاندارد تهیه شد لذا بعد از ۱۰ سال توانستیم لباس آتش نشانان بیرجند را نوسازی کنیم.

شهردار بیرجند گفت: ۲ دوره آموزش غواصی مطابق آموزش‌های بین المللی برگزار شده که با توجه به تهیه وسایل استاندارد و ارایه آموزش‌ها اعلام می‌کنیم در همه نقاط کشور می‌توانیم عملیات زیرسطحی انجام دهیم چون تجهیزات غواصی آتش نشانی بیرجند مورد تایید است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/182

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها