استاندار خراسان جنوبی:اعتبارات عمرانی ورزشی استان ۲۴درصد افزایش یافت

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به پروژه های جدید و تکمیل پروژه های بر زمبن مانده در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی ورزشی استان هم نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «پیام خاوران »، جواد قناعت امروز در جشنواره توانمندی های هیئت های ورزشی استان، اظهار کرد: این همایش بعد از ۱۲ سال در استان خراسان جنوبی تحت عنوان معرفی توانمندی های ورزشی و افتخارات کسب شده در استان برگزار شد که جای قدردانی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این همایش نفرت و انزجار خودمان را نسبت به رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی اعلام می داریم، افزود: از مردم مظلوم غزه در این همایش حمایت می کنیم.

قناعت با اشاره به گزارشات انجام شده در دولت سیزدهم افزود: در طول دو ساله دولت سیزدهم ۴۱ پروژه با ۵۳ میلیارد تومان افتتاح شد و تا دهه فجر آینده نیز ۳۰ پروژه دیگر افتتاح می شود.

وی از اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به پروژه های جدید و تکمیل پروژه های بر زمبن مانده در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی ورزشی استان هم نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در قانون داریم که دستگاه های اجرایی مجاز هستند تا یک درصد بودجه خودشان را برای تکمیل فضاهای ورزشی اختصاص دهند، افزود: در شورای ورزشی استان مصوب شد تا دستگاه های اجرایی استان مکلف شوند در مدت سه سال یک درصد بودجه خودشان را به حوزه اداره کل ورزش استان اختصاص دهند تا فضاهای ورزشی تکمیل شوند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا روستاهای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت استان در سال ۱۴۰۴ حداقل از یک فضای ورزشی برخوردار شوند، ۱۲۰ روستای ما بالای ۵۰۰ نفر جمعیت دارند که از این تعداد، ۵۰ روستای ما حداقل از یک فضای ورزشی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید   احداث منازل مسکونی ارزان قیمت در اولویت برنامه ها در خراسان جنوبی

وی ادامه داد: ۷۰ روستای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت استان فاقد یک فضای ورزشی هستند و مابقی در حال ساخت فضای ورزشی هستند لذا مصوب شده تا سال ۱۴۰۴، این ۷۰ روستا از یک فضای ورزشی بهره مند شوند.

وی گفت: در برخی شهرستان ها برخی پروژه های ورزشی مانند سالن ورزشی شمال شرق بیرجند، استخر خوسف و سالن ورزشی فردوس مدت زیادی بر روی زمین مانده بود که تامین اعتبار و تکمیل پروژه خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال ۱۰ میلیارد بین هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد توزیع شده است و امسال هم ۲۰ میلیون تومان به عنوان هدیه به مناسبت هفته تربیت بدنی به هر هیئت ورزشی اختصاص می دهیم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها