دستگاه‌های اداری و آموزشی برای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل تلاش کنند

فرماندار سربیشه بر لزوم ارائه آموزش پدافند غیر عامل به مردم و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌های اداری و آموزشی باید برای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل تلاش کنند.

به گزارش “پیام خاوران” محمدرضا لکزایی صبح امروز در مراسم برگزاری نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه شریعتی سربیشه اظهار داشت: با توجه به اینکه هر کشوری شرایط و موقعیت‌های مختلفی را تجریه می‌کند برای پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری در مقابل خطرات و تهدیدها، اقداماتی به منظور کسب آمادگی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهمی است که طی سال‌های اخیر با تاکید مقام معظم رهبری در سطح کشور عمومیت پیدا کرده و بر اساس فرمان معظم له سازمانی به همین نام در کشور تشکیل شده تا اقدامات و طرح‌های این حوزه راهبری و هدایت شده و با انسجام بیشتری انجام پذیرد.

فرماندار سربیشه خاطرنشان کرد: پدافند عامل دفاع در برابر دشمن با به کارگیری سلاح‌ها و تجهیزات جنگی است که کشورمان در دوران هشت سال دفاع مقدس با این موضوع روبرو بود و در یک جنگ نابرابر شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

لکزایی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل، افزود: همه دستگاه‌های اداری و آموزشی باید برای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل تلاش کنند و ضمن ارائه آموزش‌های لازم و بروزسانی اطلاعات جامعه هدف خود، تمرین و ممارست را به عنوان یکی از مولفه‌های پدافند غیرعامل جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: علاوه بر پدافند غیرعامل، توجه به موضوعی به نام مدیریت بحران نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که با موضوع پدافند دارای تفاوت‌ها و شباهت‌هایی است و در آن مجموعه اقدامات لازم برای پیشگیری، نجات، کاهش خسارت انجام می‌گیرد.

فرماندار سربیشه تاکید کرد: باید در مورد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران آموزش‌های لازم به اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان ارائه شود.

بیشتر بخوانید   ۸۴ موکب در مسیر برگزاری همایش دلدادگان رضوی در زیرکوه برگزار شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها