جذب 74 درصدی منابع بانکی در استان خراسان جنوبی

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه بالاترین امتیاز را استان در مهرماه با 74درصد جذب منابع کسب کرد گفت: هر چقدر بانک‌ها در استان تقویت شود نفع آن به مردم و جامعه هدف بر می‌گردد. 

به گزارش “پیام خاوران” محمدعلی زرنگ صبح امروز در شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان اظهار داشت: قریب به 40 هزار نفر در استان متقاضی نهصت ملی مسکن هستند که رقمی که برای تسهیلات این افراد با میزان 550 میلیون تومان برای هر متقاضی باید پرداخت شود قریب با 25 هزار میلیون تومان (همت) بوده که عملاً از توان و ظرفیت شبکه بانکی استان و حتی کشور خارج است.

وی با اشاره به اینکه بانکها براساس سهمیه‌ای که برایشان مشخص شده می‌توانند برای ارائه خدمات اقدام کنند، تصریح کرد: در سطح کلان کشور 72.5 همت برای بانک ملی مشخص شده است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: از دستگاه‌های کارگزار اقتصادی این انتظار وجود دارد که از منابعی که در اختیار دارند در داخل بانک‌های دولتی سرمایه‌گذاری کنند.

زرنگ با اشاره به اینکه نواقصی در ارائه خدمات در بانک ملی داشته‌ایم، افزود: طرح مهربانی جزو طرح‌های جدید این بانک بوده که تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 300 میلیون تومان فارغ از تمام تسهیلاتی که قبلاً مشتری تقاضا کرده باشد الان می‌تواند از این بانک تسهیلات را دریافت کند و شرایط امتیازی است.

وی خطاب به مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی گفت: پیگیری شما در استان بسیار می‌تواند کارساز باشد چون متولی حوزه اقتصاد هستید.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی یادآور شد: هر چقدر بانک ملی در استان تقویت شود نفع آن به مردم و جامعه هدفمان بر می‌گردد.

زرنگ به تکالیف این بانک اشاره کرد و گفت: بانک ملی یک بانک دولتی بوده و 100 درصد سهام آن مربوط به دولت است بنابراین تکالیف دولت را باید به طور کامل و جامع اطاعت و قبول کند.

بیشتر بخوانید   کمیته امداد در احداث کارخانه فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند

وی بیان کرد: بانک ملی در دو استان فارس و خراسان رضوی برای 25 هزار واحد مسکن نهضت ملی را قرارداد منعقد کرده است.

زرنگ تصریح کرد: این پیشنهاد باید به مرکز داده شود که اگر قرار است اتفاقی در استان خراسان جنوبی بیفتد و تداوم محرومیت در این استان از بین برود باید استان‌ها را طبقه بندی به استان‌های برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار کرده و بعد بین استان‌های مشابه رقابت گذاشته و عملکرد استان‌ها براین اساس سنجیده شود.

وی اظهار داشت: بانک علاوه بر وظیفه‌مندی برای پرداخت تسهیلات مسکن تکالیف دیگر نیز برعهده دارند و این امر روند ارائه خدمات به مردم را کند و سبب نارضایتی مردم می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه علی غم تمام مشکلات که وجود دارد امروز در جشنواره جذب منابع کشور، استان خراسان جنوبی رتبه اول در بین تمام استان‌های کشور و رتبه پنجم کشوری با احتساب تهران را کسب کرده است، افزود: بالاترین امتیاز را استان در مهرماه با 74درصد جذب منابع کسب کرد.

زرنگ خاطرنشان کرد: حداقل کاری که وزارت اقتصاد می‌تواند انجام دهد، تقویت بانک‌های وابسته به خود این وزارتخانه بوده که کمک به تحقق شعارهای دولت و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران می‌کند.

گام‌های منسجم برای رفع چالش‌های اقتصادی خراسان جنوبی  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز با اشاره به عملکرد قابل دفاع تیم اقتصادی استان گفت: گام‌های منسجمی با همگرایی برای رفع مشکلات و چالش‌های اقتصادی استان برداشته‌ایم که خوشبختانه امروز شاهد اجرایی شدن بسیاری از مصوبات هستیم.

مرتضی ذاکریان در زمینه انتقال پرونده‌های مالیاتی به استان اظهار داشت: این موضوع از یکسال گذشته مطرح شد که تاکنون خوشبختانه اتفاقات خوبی رقم خورده است.

بیشتر بخوانید   امتحانات دانش آموزان در خراسان جنوبی غیرحضوری برگزار می‌شود

 وی در زمینه افتتاح حساب پیمانکاران طرف قرارداد دستگاه‌های اجرایی در استان نیز گفت: با بررسی‌های فصلی مشاهده شد که 90 درصد قراردادهای جدید دستگاه‌های اجرایی حساب‌ها در بانک‌های استانی بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ضمانت نامه‌های بانکی نیز باید از بانک‌های استان اخذ شود، عنوان کرد: در گام بعدی پیگیری استفاده از بیمه‌های استان برای بیمه پروژه‌ها است که در دستور کار پیگیری قرار دارد.

ذاکریان به سفر معاون حراست بیمه ایران به استان اشاره کرد و گفت: در دیداری که با ایشان داشتم اظهار رضایت از عملکرد بیمه‌ای استان داشتند.

 وی با اذعان به اینکه عملکرد تیم اقتصادی استان قابل قبول و قابل دفاع است، بیان کرد: با همراهی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گام‌های منسجم برای رفع چالش‌های اقتصادی خراسان جنوبی برداشته‌ایم که امروز شاهد تحقق بسیاری از مصوبات هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه موفقیت‌ها نتیجه یکپارچگی و همگرایی تیم اقتصادی استان بوده است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی استان زمینه جهش وجود دارد باید برای تحقق این مهم در حوزه زیرساخت استان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها