نمایشگاه “کار؛ پیش به سوی آینده” در دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد

مراسم افتتاح نمایشگاه “کار؛ پیش به سوی آینده” در دانشگاه بیرجند با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” نمایشگاه “کار؛ پیش به سوی آینده” به همت معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و با هدف ارتباط هر چه بیشتر بین دانشجویان، کار آفرینان و صنایع  استان افتتاح شد.

کارآفرینان و صنعتگران استان، تولیدات خود را در ۲۴ غرفه این نمایشگاه عرضه کردند که ۲۲ غرفه این نمایشگاه مربوط به تولیدات داخل استان و دو غرفه مربوط به خارج استان است.

نمایشگاه “کار؛ پیش به سوی آینده” روزهای سه‌‌شنبه و چهارشنبه ۹ و ۱۰ آبان در دو نوبت صبح و عصر در محل سالن امید دانشگاه بیرجند پذیرای دانشجویان، صاحبان صنایع و علاقه‌مندان است.

رئیس دانشگاه بیرجند در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در دولت سیزدهم و وزارت علوم نگاه ویژه‌ای به بخش اشتغالزایی شده و طرح بورسیه صنعتی اجرا شده است.

احمد لامعی بیان کرد: در طرح بورسیه صنعتی دانشجویان ساعاتی را در هفته به اشتغال در واحدهای صنعتی و کسب مهارت می‌پردازند تا پس از فارغ التحصیلی در واحد صنعتی مشغول به کار شوند.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: براساس تفاهم نامه فی مابین بنیاد ملی نخبگان و دیگر دستگاه ها مقرر شده در بورسیه صنعتی به دانشجویان مقرری ماهانه پرداخت می‌شود.

اکبرپور، معاون پژوهش و فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند نیز گفت: هدف از این نمایشگاه ایجاد ارتباط رودروی دانشجویان با کارآفرینان و شرکتهای شاخص استان و آشنایی با فضای کسب  و کار و دریافت ایده های خلاق دانشجویان در بازار کار است.

وی یکی از معضلات در کشور را بیکاری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی دانست و ابراز امیدواری کرد که با برپایی این نمایشگاه به هدف تعامل بیشتر با بخش خصوصی و صنعتگران استان دست یافته و فرصتهای شغلی دانشجویان فراهم شود.

بیشتر بخوانید   راه های گسترش وتوسعه فعالیت های ایمیدرو در خراسان جنوبی بررسی می شود

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها