۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبر نوری در کشور ایجاد می‌شود

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: دولت ایجاد ۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبر نوری در کشور را هدفگذاری کرده که هفت میلیون آن در تعهد شرکت مخابرات است.

به گزارش “پیام خاوران” اسماعیل میری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی فیبر نوری برگزار شد اظهار داشت: چهارم نوامبر از سوی اتحادیه جهانی مخابرات به عنوان روز جهانی فیبر نوری نامگذاری شده است. فیبر نوری مهمترین بستر ارتباطی است که افزایش سرعت، امنیت و پایدار بودن ارتباط از مهمترین مزایای آن به شمار می‌رود و نیاز به فرهنگسازی بیشتر دارد.

وی گفت: استفاده از سرورهای مختلف با کاربردهای گوناگون، افزایش ارزش افزوده و امکانات ملک، کاهش سرمایه‌گذاری و هزینه‌های مرتبط با سیم‌کشی و داکت‌کشی داخل ساختمان‌های بلندمرتبه و صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای تاسیسات، کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگهداری به ویژه در اماکن اداری و تجاری و افزایش توان مشارکت با شرکت‌های تولید محتوا از جمله مزایای فیبر نوری است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: دولت ایجاد ۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبر نوری در کشور را هدفگذاری کرده که هفت میلیون آن در تعهد شرکت مخابرات است.

میری گفت: توسعه فیبر نوری در سال جاری سرعت گرفته و ارتباطات پرسرعت، باکیفیت و امن مردم را تا در منازل و کسب و کارها برقرار می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: سه هزار مشترک فیبر نوری در استان فعال هستند و تا سال آینده تمامی مشترکان تجاری در بستر فیبر نوری خدمات مخابراتی دریافت خواهند کرد.

وی گفت: مشترکان فیبر نوری در شهرستان‌های بیرجند و قاینات هستند که شهرستان طبس نیز امسال اضافه می‌شود و ۱۰ هزار ظرفیت آماده واگذاری در استان داریم.

میری تصریح کرد: چهار هزار و ۲۵۶ کیلومتر فیبر نوری تاکنون در سطح استان اجرا شده که یک هزار و ۹۹۱ کیلومتر هوایی و ۲ هزار و ۲۶۳ کیلومتر زمینی بوده است.

بیشتر بخوانید   ملت‌ها مواضع‌ رژیم صهیونیستی را به زباله‌دان تاریخ بیاندازند

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: ۵۷۷ کیلومتر فیبر نوری شهری، یک هزار و ۳۷۱ کیلومتر بین شهری، ۲ هزار و ۳۰۶ کیلومتر روستایی اجرا شده که یک زیرساخت مهم مخابراتی محسوب می‌شود.

میری بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه کابل و فیبر برای روستای حاجی آباد بیرجند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است افزود: روستاهای امیرآباد و چهکند هم در ۲ سال گذشته از توسعه زیرساخت‌های مخابراتی بهره‌مند شدند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های مخابرات اجرای پروژه USO فیبر است که در فاز اول این پروژه ۲۷۳ کیلومتر اجرا شده و برای فاز دوم ۳۱۶ کیلومتر در دست اجرا است.

میری تعداد خط تلفن ثابت نصب شده در خراسان جنوبی را ۳۵۲ هزار و ۵۷۴ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۹۴ هزار و ۹۶۱ مورد فعال است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها