زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس ۱۵ درصد پیشرفت دارد

رئیس ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از پیشرفت ۱۵درصدی زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد خبر داد وگفت: که این زائرسرا در متراژ۵هزار۵۰۰مترمربع درحال احداث بوده وامید است در دوسال آینده به اتمام برسد.

به گزارش “پیام خاوران“، موسی جوینده در جمع خبرنگاران از پیشرفت ۱۵درصدی زائر سرای مشهد خبر داد واظهارداشت: این زائرسرا در ۸ طبقه درحال احداث است که پیش بینی میشود با توجه به ورود استاندار، در حذب سرمایه گذاری این امر تا دوسال آینده به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه براساس پیش بیین های انجام شده هر طبقه ای که از این زائرسرا آماده شود وزیر بار اسکان قرار گیرد افزود: پس از اتمام در هر شیفت»سه شب» حدود ۵۰۰نفر در این زائر سرا اسکان پیدا میکنند.

رئیس ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت:مردم وخیران میتوانند با خرید تخت،سوئیت..درساخت این پروژه بزرگ سهیم باشند. چرا که یکی از معضلات اقشار کم برخوردار،مشکل اسکان است که این زائرسرا در متراژ۵هزار۵۰۰مترمربع درحال احداث بوده وامید است در دوسال آینده به اتمام برسد.

جوینده ادامه داد: این زائر سرا با هدف حفظ شان مردم وزائران،برنامه ریزی شده است که احداث این پروژه در حد هتل سه ستاره خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین املاک وقفی کشور در استان در حال شکل گیری است گفت:طرح وقف سردار سلیمانی در این طرح که بزرگترین املاک وقفی کشور در استان در حال شکل گیری است و اولین پروژه در فردوس با اهدا چهار هکتار باغ پسته با ۱۲ ساعت آب چاه عمیق برای عتبات عالیات وقف شده است.

رئیس ستاد توسعه وبازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم استان یکصد هزار متر مربع از ۲۳۵ هزار مترمربع صحن حضرت زهرا (س) را اجرا کردند گفت: سهمیه کمکهای امسال هم برای هر نفر ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گر فته شده که در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۷۰ درصد سهمیه جمع آوری شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۵ درصد بیشتر از سهمیه در نظر گرفته شده جمع آوری شود.

بیشتر بخوانید   جشنواره مطبوعات شرق کشور فرصتی برای آسیب شناسی رسانه ها است

جوینده از برگزاری همایش نشان ارادت در ۲۴ آبان ماه با حضور حدود ۲ هزار مهمان شامل مهمانان ویژه کشور عراق، رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کشور، رؤسای ستادهای ۶ استان معین و….در فرهنگسرای شهر بیرجند خبر داد و ابراز امیدواری کرد: خیران و معتمدان شهر در این همایش شرکت کرده و بتوان از همه ظرفیت ها بهره برد.

وی با اشاره به ساخت صحن امام محمدیاقر»ع» در کاظمین افزود:سهم خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام محمدباقر «ع»در کاظمین ۲۰ میلیارد تومان است که برای اجرای این پروژه بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است وبرای اجرای این پروژه استانهای خراسان جنوبی های شمالی جنوبی ورضوی،قم،اصفهان، فارس به عنوان استان معین انتخاب شده اند.

جوینده با تاکیدبراینکه این پروژه باید در بازده زمانی سه ساله یعنی تا سال ۱۴۰۳ به پایان برسد افزود: مردم خراسان جنوبی در سال گذشته بیش از سهمیه و بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها