اهدای عضو شهروند نهبندانی ۶ بیمار را جانی دوباره بخشید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: اهدای اعضای سمیه اکبری ۲۵ ساله ساکن نهبندان که دچار مرگ مغزی شده بود، به شش بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.

به گزارش” پیام خاوران” ،  محمد موسوی میرزایی عصرامروز در بازدید از اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند اظهار داشت: با اعلام رضایت خانواده مرحومه اکبری، زنده یاد از بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند به بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان پیوند اعضاءمنتصریه مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی اهدا عضو قرار گرفت.

وی گفت: قلب جانبخش سمیه اکبری به آقای ۲۲ ساله، یک کلیه زنده یاد به آقای ۴۵ ساله، یک کلیه دیگر به آقای ۵۰ ساله و کبد مرحومه به آقای ۳۲ ساله به صورت رایگان اهدا و پیوند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: قرنیه های زنده یاد جهت پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

موسوی میرزایی از اهدای عضو به عنوان باقیات صالحات برای اهدا کننده و خانواده وی یاد کرد و در پیامی خطاب به خانواده مرحومه اکبری ضمن عرض تسلیت، ابراز همدردی و تقدیر از این عمل انسان دوستانه و ایثارگرانه اظهارکرد: اکنون که اعضای مرحومه سمیه اکبری، جانی دوباره به بیماران دردمند بخشیده و امید زندگی و زنده ماندن را به خانواده آنها هدیه داده است نشان از روح بزرگ و نوع دوستی شما می باشد.

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   شرایط لازم برای سفری آرام و بدون حادثه در جاده های خراسان جنوبی ایجاد شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها