ذخایر خونی ایران از ۴ روز به ۸ روز رسید

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه ذخایر خون که قبلا سه تا چهار روز بود، هم اکنون به ۸ روز رسیده است، گفت: غربالگری آنتی بادی، سلامت خون و فرآورده‌های خونی در دستور کار است.

به گزارش “پیام خاوران” مصطفی جمالی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خراسان جنوبی اظهارداشت: سال گذشته در کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای اهدای خون مراجعه داشته‌اند که ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر اهدای خون داشته‌ایم که امسال متوسط کشوری چهار درصد تا پایان مهر اهدای خون افزایش داشته است.

وی افزود: ۱۰۰ درصد نیاز خونی به فرآورده‌های کشور برای اولین بار در طول تاریخ انتقال خون تامین شده و ذخایر خون که قبلا سه تا چهار روز بوده هم اکنون به هشت روز رسیده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه نوسازی و بازسازی تجهیزات انتقال خون کشور در دستور کار قرار گرفته است افزود: شهرهای مختلفی از کشور را بازدید کردیم اما در خراسان جنوبی چه به لحاظ کیفی و کمی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

جمالی با تاکید بر اینکه وضعیت انتقال خون خراسان جنوبی با وجود اینکه نیروی انسانی کم و اعتبارات عمرانی ناچیزی دارد ادامه داد: اما با تلاش مضاعف همکاران، وضعیت انتقال خون به نحو احسن در این استان اداره شده است.

وی با بیان اینکه در شمال شهر بیرجند نیاز به ایجاد مرکز انتقال خون جدید وجود دارد که استاندار هم قول‌های بسیار خوبی دادند و امیدواریم اعتبارات مورد نیاز انتقال خون استان تامین شود گفت:در حوزه زیرساخت‌ها، انتقال خون خراسان جنوبی نیاز به توسعه دارد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: آزمایش غربالگری مولکولی و روش NAT آرزوی ۲۰ ساله‌ای است که در دولت سیزدهم محقق شده و غربالگری آنتی بادی، سلامت خون و فرآورده و کیسه‌های فیلتردار هم در دستور کار است.

بیشتر بخوانید   تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ضرورت دارد

جمالی گفت: طی بازدید ها متوجه شدم مردم خراسان جنوبی بسیار علاقه‌مند و پای کار انتقال خون هستند اما هنوز نتوانسته‌ایم امکانات کامل را فراهم کنیم، امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و استاندار خراسان جنوبی اقدامات خوبی رقم بخورد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه برای جبران کمبود پزشک در سازمان انتقال خون خراسان جنوبی باید مجوز استخدامی بگیریم گفت: باید مجوز استخدامی بگیریم که ۱۵ پزشک از طریق آزمون جذب خواهند شد و فعلا از طریق نیروهای طرحی کمبود پزشک رفع خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها