ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی امروز با حضور برخی از مسئولان و اصحاب رسانه و خبرنگاران، در بیرجند برگزار و از ۲۸ اثر برگزیده این جشنواره تجلیل شد.

به گزارش “پیام خاوران” سجاد رضایی صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: ۷۰ خبرنگار و فعال در این دوره از جشنواره شرکت کردند و در مجموع ۳۳۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه جشنواره ابوذر به نماد کشوری تبدیل شده است افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این بمباران وحشیانه رسانه‌ای دشمن که قصد دارد اذهان مردم را تحت سیطره قرار دهد، مانند ابوذر نمی‌گذارنند علی زمانه تنها بماند.

وی، ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه آمادگی دارند در راه اهداف جمهوری اسلامی و مطالبات رهبری در عرصه رسانه جان‌فدایی کنند.

رضایی، با بیان اینکه شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به مقر موساد در اربیل و محل تجمع تروریست‌ها در سوریه تنها گوشه کوچکی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در عرصه فضای مجازی هم موشک‌های وحدت و ایمان ما کمک خواهد کرد که حضور حداکثری مردم در همه عرصه‌های نقش‌آفرین رقم بخورد.

مهمترین تهدید علیه یک کشور، تهدید فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: مهمترین تهدید علیه یک کشور، تهدید فرهنگی است و مهمترین سلاح راهبردی نیز سلاح رسانه است.

علی فرخنده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مهمترین تهدید را در حوزه جبهه رسانه می‌دانند گفت: دشمنان بویی از انسانیت نبرده و حقیقت را با روش‌های مختلف و دروغ پردازی قتل عام می‌کنند تا با تغییر افکار و عقاید انسان‌ها به اهداف پلید خود برسند.

وی عنوان کرد: اگر حوزه اطلاعات ما دقیق باشد می‌توانیم در انتقال و انعکاس مفاهیم دقت نظر داشته باشیم در این راستا باید اولا تهدید را بشناسیم و دوما گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب مسلط شویم.

بیشتر بخوانید   17هزار نفر ساعت دوره آموزشی در شرکت گاز خراسان جنوبی برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: دشمن تمام ظرفیت‌های خود را پای کار آورده تا مشارکت حداقلی در انتخابات رقم بخورد و امنیت آن به خطر بیفتد. اصحاب رسانه و خبرنگاران در این راستا وظیفه دارند به بحث انتخابات بپردازند تا مشارکت حداکثری رقم بخورد و فضای رقابتی در جامعه فراهم شده است.

اصحاب رسانه باید تفکر جهادی داشته باشند

حسین یکتا، راوی دفاع مقدس نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت جهاد تبیین اظهار داشت: فعالان رسانه‌ای باید به موقع، دقیق، هنری و با اخلاص در راستای جهاد تبیین گام بردارند.

وی با بیان اینکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در راه خدا جهاد کرده‌اند که اثرات ماندگاری مانند راهیان نور به دنبال دارد، گفت: شب‌های کربلای ۵، شب‌های قدر انقلاب است‌.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز پشت دیوارهای بیت‌المقدس هستیم و حال دشمن بد است، گفت: فضای مجازی زیست‌بوم فکری و ذهن جوانان را عوض کرده و باید برنامه‌ای متناسب با این شرایط طراحی شود‌.

وی، با بیان اینکه در عصر رسانه امروز، ید بیضی و عصای حضرت موسی آرزو است، گفت: آیا می‌توانیم در رسانه به قلب فضای فساد بزنیم اما تهمت زده نشود؟

یکتا، به خبرنگاران توصیه کرد که برای خدا بنویسند و در کار رسانه نفوذ کلام داشته باشند، افزود : خوشا آنان که برای خدا جهاد تبیین می‌کنند.

راوی دفاع مقدس، با بیان اینکه شما خبرنگاران باید ذکرالله شوید که از جنس روایت فتح است، گفت: بنا به فرمایش رهبری، در بیانیه گام دوم باید کار جوان‌گرایی و کار جهادی باشد. بنابراین شما اصحاب رسانه هم در کار رسانه، جهادی باشید.

بیشتر بخوانید   حل مشکلات جامعه، جهاد در راه توحید است

وی، خواستار تفکر جهادی و نگاه شهدایی در عرصه رسانه شد و اظهار کرد: نگاه ما به تمدن اسلامی باید با تفکر جهادی همراه باشد.

در پایان این مراسم از ۲۸اثر برگزیده ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان جنوبی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها