ظرفیت‌های هنری خراسان جنوبی معرفی شود

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان‌ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر نسبت به جمعیت آن است گفت: ظرفیت‌های هنری خراسان جنوبی باید به جامه معرفی شود.

به گزارش “پیام خاوران” سیدمجید پوراحمدی در دیدار جمعی از هنرمندان کشوری با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: استان خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان‌ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر نسبت به جمعیت آن است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که مردم آن به هنر علاقمند باشند، هنرمندان و نامداران جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به سفر آبان ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خراسان جنوبی، تصریح کرد: همراهی استان در تحقق وعده‌های وزیر بسیار مؤثر بود. برگزاری آیین تکریم نامداران استان از وعده‌های همان سفر است که به سرعت به نتیجه رسید و در اخرین روز دی ماه برگزار شد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های هنری خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مهمترین توانمندی‌های این خطه، موسیقی محلی و به طور ویژه دوتارنوازی است.

پوراحمدی پیشنهاد داد: برای معرفی این هنر می‌توان برگزاری یک مراسم ویژه، مشابه کاری که دف نوازان کردستان انجام می‌دهند را برنامه‌ریزی کرد که هزینه‌های برگزاری این مراسم را صندوق هنر تأمین می ‌کند.

وی متذکر شد: برگزاری این مراسم نیاز به مکان مناسب و پوشش رسانه‌ای غنی دارد که بتواند به عنوان یک بستر فرهنگی به معرفی استان هنرپرور خراسان جنوبی کمک کند.

جواد قناعت نیز در این دیدار اظهار داشت: با توفیقاتی که در زمینه های هسته ای، فضایی، پزشکی و … حاصل شده، الان دیگر ایران یک کشور جهان سومی به شمار نمی رود و از طرفی به لحاظ قدمت، سابقه و قدرت ، حرف زیادی برای گفتن دارند و در دنیا سرآمد است.

بیشتر بخوانید   لزوم مدیریت مصرف برق برای کاهش خاموشی‌ها

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این توفیقات و ظرفیت‌ها باید برای جامعه تبیین شود، متذکر شد: هنرمندان به جهت جایگاهی که دارند در انتقال این داشته ها به ویژه به قشر جوان بهتر می توانند اقدام کنند.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی خراسان جنوبی از مردم این استان با صفاتی همچون با نجابت، هنرمند، ولایتمدار و همیشه همراه نظام یاد کرد و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با داشتن چندین و چند اثر تاریخی ملی و جهانی، پدران علم، مفاخر و چهره‌های ماندگار بی نظیر، هنرمندان سرآمد و … متأسفانه مظلوم واقع شده و ناشناخته مانده است. یکی از بهترین راه‌های معرفی این استان غنی، استفاده از ظرفیت هنر در قالب برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و … با بهره ‌گیری از پتانسیل‌‌های موجود است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر آبان ماه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گفت: این سفر ۲۷۵ میلیارد تومان آورده داشته است.

وی با اشاره به اینکه خانه فرهنگ خراسان جنوبی با زیربنای ۲ هزار متر مربع با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد، بیان کرد: فعال‌سازی کنگره ملی ابن حسام خوسفی از جمله درخواست‌هایی بود که اکنون در حال تحقق و انجام است.

قناعت به تسهیلات قرض الحسنه صندوق اعتباری هنر برای حمایت از هنرمندان استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک‌ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به هنرمندان خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان خراسان جنوبی شامگاه شنبه با حضور استاندار، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر کشور و جمعی از هنرمندان و نامداران این استان در محل فرهنگسرای بیرجند برگزار شد.

بیشتر بخوانید   پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت صنعتی طبس بهره‌برداری شد

در ششمین آیین نکوداشت که از سوی صندوق اعتباری هنر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، ذیل سفر «هفت بحر هنر» برگزار شد، اسماعیل آذر (استاد ادبیات فارسی)، ابوالفضل پورعرب و فرهاد قائمیان بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون کشور نیز حضور داشتند.

در این مراسم ۱۰ نفر از هنرمندان شاخص استان در رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، نویسندگی و موسیقی چون محمدجعفر یاحقی، محمدرضا حقگو، پروفسور مهدی بلالی مود، احمد کامیابی مسک، محمود رفیعی و همچنین غلامرضا بهنام، مهدی اسماعیلی مود و برادران احمد، محمد و ابراهیم سلم‌آبادی دارای درجه یک هنر تجلیل شدند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها