ثبت ۲۲ درصد تردد‌های خراسان جنوبی به نام وسایل نقلیه سنگین

۲۲ درصد تردد‌های محور‌های خراسان جنوبی در ۱۰ ماه گذشته، مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

به گزارش “پیام خاوران“، بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی در ۱۰ ماه گذشته ۱۳ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۴۱۹ تردد وسایل نقلیه سنگین و ۴۶ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۴۵ تردد وسایل نقلیه سبک در ۸۰ سامانه تردد شمار استان ثبت شده است.

همچنین در این مدت محور‌های بیرجند- قائن، بیرجند -سربیشه و بیرجند -خوسف، بیشترین تردد‌های استان را به نام خود ثبت کرده‌اند.

رشد ۲۶ درصدی احصاء اضافه تناژ در سطح محورهای خراسان جنوبی

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به مخاطرات بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده‌ها یک هزار و ۹۹۳ مورد اضافه تناژ در سطح محورهای استان شناسایی شده است.

هادی حیدری امروز، اظهار داشت: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند، با جدیت در دستور کار قراردارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: حمل بار بدون بارنامه علاوه بر تخلف و تخطی از قانون، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده برای رانندگان به همراه داشته باشد که یکی از آنها عدم پوشش بیمه در صورت خسارت به محموله است.

حیدری گفت: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایل نقلیه و کارت هوشمند از جمله مهمترین شاخص‌ها برای کاهش تخلف و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌ها است.

بیشتر بخوانید   پوشش حداکثری ارتباطات اربعین حسینی با استفاده از ظرفیت شرکت مخابرات ایران

وی افزود: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ از ابتدای امسال یک هزار و ۹۹۳ مورد تخلف شناسایی و اعمال قانون شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه جاده‌ها از جمله سرمایه‌های ملی بوده و عدم رعایت تناژ استاندارد توسط ناوگان حمل و نقل کالا، آسیب‌های جدی به زیرساخت راه‌ها در شبکه حمل و نقل جاده‌ای را به همراه داشته است گفت: این امر هزینه‌های زیادی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به دنبال دارد.

حیدری اظهار داشت: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در تردد‌های روزانه استان، به منظور تشدید برخورد با متخلفین در محور‌های پرتخلف ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه در دست اجرا است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها