بودجه سال آینده شهرداری بیرجند ۹۰۰ میلیارد تومان مصوب شد

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه سال آینده شهرداری بیرجند تعیین و تصویب شد.

به گزارش “پیام خاوران” حجت الاسلام مهدی عبدالرز‌اق‌نژاد در جلسه علنی شورای شهر بیرجند اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری پس از بررسی در جلسات مختلف کمیسیون بودجه و امور مالی، در صحن علنی شورا مطرح شد و مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه سال آینده شهرداری بیرجند تعیین و تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری بیرجند با ۵۰ درصد افزایش نسبت به بودجه سال گذشته و ۸/۸ درصد افزایش نسبت به متمم بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده است.

وی افزود: پس از بیان اصلاحات احکام و منابع درآمدی بودجه، نظرات موافق و مخالف اعضای شورا مطرح شد و در نهایت بودجه برای لحاظ کردن اصلاحات مورد تایید در شورا، به شهرداری برگشت داده شد.

عبدالرزاق‌نژاد با تشکر از حضور پرشور شهروندان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، خواستار تلاش مسئولان در جهت رفع مشکلات شهروندان شد و گفت: باید قدر مردم همیشه در صحنه را بدانیم و با انجام وظایف خود در جهت رضایت مردم گام برداریم.

وی اظهار داشت: شورای شهر همچنان بر بازگشایی همزمان خیابان‌های معلم و عدل تاکید دارد. این موضوع در کارگروه ویژه بررسی پروژه‌های عمرانی مطرح و مورد استقبال اعضای کارگروه قرار گرفت:

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: خواسته اول شورا بازگشایی خیابان معلم بود که هم به نفع شهروندان بوده و هم کمک بزرگی به رفع ترافیک این محدوده است.

عبدالرزاق‌نژاد به بهسازی خیابان طالقانی اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم بحث بهسازی خیابان‌های سطح شهر ادامه داشته باشد. آسفالت و جدول گذاری مهرشهر و محلات شمال شهر نیز به زودی در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   آغاز عملیات اجرایی 3 طرح شهرداری بیرجند در دهه فجر

عباس سروری عضو شورا نیز در نطق پیش از دستور در زمینه حقوق و اضافه کار رانندگان بخش خصوصی خواستار پرداخت کمک هزینه رفاهی به بخش خصوصی شهرداری در راستای اجرای عدالت شد.

وی ضمن اشاره به اینکه رانندگان استیجاری از نیروهای زحمتکش و خدوم شهرداری هستند افزود: نباید تفاوتی میان پرداخت کمک هزینه رفاهی بین رانندگان استیجاری، نیروهای شرکتی و رسمی وجود داشته باشد و این موضوع مورد توجه و تاکید شورا نیز  قرار گرفته است.

سروری گفت: موضوع برای بررسی جوانب مختلف کار به انضمام قرار داد فیمابین رانندگان استیجاری و شهرداری به کمیسیون خدمات شهری شورا ارجاع شد.

مرتضی یزدانشناس عضو دیگر شورا نیز در نطق پیش از دستور اظهار داشت: در جلسه گذشته شورای شهر بیرجند، دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ شهرداری مورد بررسی قرار گرفت لیکن در نهایت، آنچه مصوب شد با حفظ و صیانت حقوق شهروندان فاصله داشت.

وی با اشاره به اینکه توجه بیشتر به اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه مورد انتظار است اذعان داشت: مردمی که همواره در صحنه‌های مختلف، یاریگر نظام و انقلاب هستند نیازمند حمایت بیشتری هستند.

یزدانشناس خواستار رایگان شدن بلیت اتوبوس‌های درون شهری برای برخی مسیرهای سطح شهر در جهت روان شدن ترافیک و کمک به اقشار ضعیف جامعه شد.

پس از ایراد نطق اعضای شورای شهر بیرجند؛ منشی شورا به قرائت نامه‌های ارسالی به شورا پرداخت.

اعضای شورا با کلیات درخواست همکاری شهرداری با شرکت شاتل در خصوص توسعه فیبر نوری موافقت نمودند و مقرر شد قرارداد مذکور در کمیسیون خدمات شهری شورا با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری بررسی شود. همچنین اعضای شورا با اختصاص مابه التفاوت اعتبار مورد نیاز جهت ساخت المان میدان سپاه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید   شناسایی عامل تهدید زن و شوهر جوان در اینستاگرام

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها