3 پروژه تولید صادراتی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

دبیر اجرایی رویداد «کو آپ تجارت» گفت: خراسان جنوبی پایلوت اجرای 3 پروژه تولیدات صادارت محور شد.

به گزارش “پیام خاوران“، عارف علی‌آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این برنامه در روزهای 13 و 14 تیرماه از پایلوت شدن خراسان جنوبی در کشور به منظور اجرای سه پروژه با تولید صادراتی خبر داد و اظهارداشت: در راستای برگزاری این رویداد، از فعالان اقتصادی صادراتی و سرمایه گذاران مطرح ایران در حوزه خلیج فارس و کشور چین دعوت و پس از بازدیدها، اقدامات کارشناسی و … مذاکراتی برای اجرای سه پروژه به صورت پایلوت در استان انجام و موافقت شد.

وی یکی از این سرمایه گذاران را کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و چین بیان و همچنین به همکاری مشترک هلدینگ «شیمی کیا» به عنوان سرمایه گذاران خارج استان اشاره کرد و افزود: در خراسان جنوبی نیز، هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج آماده کار و سرمایه گذاری است.

مدیر عامل منتا (مرکز نوآوری و توسعه تعاون و از طراحان ایده کوآپ) خراسان جنوبی را پایلوت صادرات صنایع دستی، کیت تعیین جنسیت انسان و دام و همچنین تولید رادار شناسایی مواد معدنی بیان کرد و گفت: با همکاری کمیسیون صادارت اتاق بازرگانی ایران و چین، از همه ظرفیت‌های صادراتی صنایع دستی استان بازدید، نمونه‌های قابل قبول را جدا و  سفارش سازی شد.

به گفته وی سفارش‌ها 25 خرداد به این کمیسیون تحویل و نمایشگاهی از صنایع دستی استان از 4 تا 12 تیر در چین در حال برگزاری است. هر کدام از این محصولات پس از تایید و سفارش از خراسان جنوبی تامین خواهد شد و استان پایلوت تامین آنها می‌شود.

علی آبادی پروژه بعدی را کیت تعیین جنسیت جنین انسان و دام در هفته هفتم و با خطای یک هزارم بیان کرد که در وزارت بهداشت کشور عمان تایید و مقرر شده است 120 نمونه کیت در استان تولید و صادر شود و هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج آماده کار و سرمایه گذاری است.

بیشتر بخوانید   افزایش ۹۱۵ درصدی ترانزیت کامیون از مرز ماهیرود

وی افزود: نمونه رادار شناسایی مواد معدنی از خارج به استان منتقل و توسط یکی از مهندسان پردیس دانش بنیان بسیج علمی ، پژوهش و فناوری استان ، مهندسی معکوس روی آن انجام و سپس مدل نمونه آن ساخته شد. با توجه به تولید موفق این رادار در استان، پس از تولید به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

دبیر اجرایی رویداد «کو آپ تجارت»  زمان اجرا و به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها را حداقل دو و میانگین پنج سال و بیشتر عنوان کرد و ادامه داد: هدف و برنامه کوآپ جذب سرمایه گذار نیست بلکه صادرات از مقصد استان است که اشتغال و درآمد زایی و رونق اقتصادی به دنبال دارد.

کوآپ تجارت؛ تولید بر پایه صادرات را دنبال می‌کند

رویداد « کوآپ تجارت» با هدف آموزش تولید بر پایه صادرات، ایجاد رویکرد صادراتی و شبکه سازی در این زمینه برگزار می‌شود.

نماینده هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: با توجه به تولیدات مختلف استان در زمینه های کشاورزی، صنعت و معدن، فناوری، هوش مصنوعی، صنایع دستی و … این رویداد با تمرکز آموزش تولیدات صادرات محور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 13 و 14 تیرماه برگزار می‌شود که 3 هلدینگ سرمایه‌گذاری بین المللی نیز در آن حضور داشته و آموزش هایی برای تولید صادراتی را در قالب 4 نشست تخصصصی ارایه می ‌کنند.

هادی ایمانی گفت: متاسفانه استان رویکرد تولید صادراتی ندارد و تولیدکنندگان استان با مسئله کمبود فروش و توسعه بازار مواجه‌اند که مهمترین آن نبود رویکرد صادراتی در تولیدکنندگان خراسان جنوبی و  افق بازار فرا منطقه‌ای و بین المللی است.

بیشتر بخوانید   یک تُن و ۴۸۰ کیلوگرم تریاک در خراسان جنوبی کشف شد

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی افزود: ایده اولیه مرتبط با رویداد کو آپ تجارت ( کمک و آموزش و آزاد سازی پیش رو ) مربوط به منتا (مرکز نوآوری و توسعه تعاون استان) است که از سال ۱۴۰۱ مطرح شد و توسط مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بسیج علمی و نماینده هلدینگ پیشگامان بسیج در استان از همان سال حمایت و پرورده شد؛ چرا که همایش ها و جشن ها منجر به تولید محصول نمی شود و به طور معمول فقط از تولیدکننده و محصول تقدیر می‌شود.

نماینده هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در خراسان جنوبی ( هلدینگ سرمایه گذاری در طرح های تجارتی، علمی و فناورانه)تاکید کرد: رویداد کو آپ به تولیدات استان برای صادرات شتاب می دهد و به اصطلاح عام تولید چکش کاری، برای صادرات و بازار ارسال می شود. در این رویداد مراحل آموزش، بازار سازی، دیجیتال مارکتینگ و بازار همه دیده می‌شود و به تولیدکننده ارایه می‌شود تا محصول از همان ابتدا برای صادرات تولید شده و خیال تولید کننده از بازار فروش راحت است.

ایمانی با اشاره به ظرفیت‌های استان ادامه داد: رویداد در چهار حوزه صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی، فناوری هوش مصنوعی و سلامت،  صنعت و معدن برگزار می‌شود. آموزش‌ها کلاسیک و دانشگاهی نیست و توسط افرادی با تجربه و حرفه‌ای در زمینه صادرات ارایه می‌شود که همه رفتارهای صادراتی را می‌دانند و به تولیدکنندگان استان انتقال و آموزش می‌دهند.

وی هدف از برگزاری این رویداد را شبکه سازی بین نخبگان صادراتی و نخبگان استانی به منظور اجرای پروژه و توسعه صادرات بیان و اضافه کرد: تاکنون از شناساندن ظرفیت‌های استان غفلت شده و معرفی پتانسیل دو طرف ( تولیدکننده و صادرات) با حضور سرمایه گذار در کو آپ تجارت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید   جابجایی یک میلیون و 300 هزار تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور

نماینده هلدینگ پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در خراسان جنوبی گفت: چهار نشست تخصصی، یک دورهمی شبانه، نمایشگاهی از محصولات استان برای ارایه به نخبگان صادراتی و … در این رویداد پیش بینی شده است. تاکنون هم از 13 نخبه و موفق صادارتی در حوزه خلیج فارس و کشور چین ، شش نفر از ظرفیت های استان بازدید کرده‌اند و شش نفر دیگر نیز در روزهای پایان هفته میهمان استان هستند.

ایمانی افزود: با توجه به محدودیت زمان، حدود 120 نفر از تولیدکنندگان استان در زمینه‌های مختلف در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از دیدگاه‌ها و آموزش‌های این رویداد برخوردار می‌شوند.

وی مزیت رویداد کو آپ تجارت برای استان را ایجاد رویکرد صادراتی دانست که موجب رشد اقتصاد دانش بنیان در خراسان جنوبی شده و در آینده ظرفیت‌های استان به دنیا شناسانده شده و موجب ارز آوری و اشتغال پایدار می‌شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها