افزایش ۹۱۵ درصدی ترانزیت کامیون از مرز ماهیرود

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: طی ۱۱ ماهه امسال تعداد پنج هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون کالاهایی را از طریق گمرک ماهیرود ترانزیت کرده‌اند که افزایش ۹۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش “پیام خاوران “ حسن رحیمی زاده اظهار داشت :در ۱۱ ماهه سال جاری استان مجموع کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان از نظر ارزشی ۶۹۹ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۶۰۷ دلار و از نظر وزنی ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۴۴۱ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۶۶ درصد و از لحاظ وزن ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود : از این میزان صادرات از گمرکات خراسان‌ جنوبی ۱۳۰ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶ دلار مربوط به خراسان‌ جنوبی و ۵۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۶۰۱ دلار نیز مربوط به کالاهای موضوع ماده ۱۱۶بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد : عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، مشتقات نفتی، کود، پروفیل، شیشه، ایزوگام، کاشی و سرامیک، گازوئیل، نخود آبگوشتی، نمک و تخم مرغ خوراکی بوده است که به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

 

واردات کالا به خراسان جنوبی ۷۰ درصد کاهش یافت

رحیمی زاده بیان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۲۳ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۵ دلار به وزن ۷۶۴ تن تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۹۴ درصد و از نظر وزن ۷۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: عمده اقلام وارداتی به استان را قطعات مربوط به خط تولید کاشی،بذر یونجه، بذر گیاهان دارویی و علوفه و سبزیجات، موز، گوسفند، لوازم یدکی، زغال سنگ شسته نشده و ماسک جراحی تشکیل می دهد که از کشورهای چین و همسایه وارد شده است.

بیشتر بخوانید   خارجی ها چه اقلامی از خراسان جنوبی می‌برند؟

 

صدور ۹۷ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی در خراسان جنوبی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی  با بيان اينكه در ۱۱ ماهه امسال ۹۷ فقره اظهارنامه صادراتی امانات پستی به ارزش چهار هزار و ۵۱۶ دلار و به وزن ۴۱۳ كيلوگرم تشکیل شده، عنوان كرد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۶درصد و از نظر وزن ۱۰ درصد کاهش يافته و عمده کالاهای صادر شده از این طریق خشکبار، لوازم بهداشتی، کفش، گوشی همراه بوده است.

رحیمی زاده با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۱۱ فقره اظهارنامه وارداتی امانات پستی تشکیل شده است، افزود: این اظهارنامه ها به ارزش ۲ هزار و ۸۸۷ دلار و به وزن ۴۸ كيلوگرم بوده است.

وی بیان کرد: این اظهارنامه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۸۱ درصد کاهش و از نظر وزن ۱۳ درصد افزایش داشته است که کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی مجارستان، انگلستان، کاندا، آلمان،سنگاپور بوده است.

 

۱۶۵ هزار تن کالا از گمرک ماهیرود ترانزیت شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی  با بيان اينكه در ۱۱ماهه امسال برای پنج هزار و ۴۸۹ نفر مسافر ورودی و  پنج هزار و ۸۲۰ نفر مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافران ورودی ۷۹ درصد و مسافران خروجی ۷۱ درصد کاهش داشته است. همچنین فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

رحیمی زاده اظهار داشت به ترانزیت از گمرک ماهیرود اشاره کرد و افزود: طی ۱۱ ماهه امسال تعداد پنج هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون به وزن ۱۶۵ هزار و ۷۱ تن شامل گردو آرکا، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور از کشور اندونزی، چین ، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

بیشتر بخوانید   عواید فروش سوخت عید قربان به حساب مرزنشینان خراسان جنوبی واریز می‌شود

وی در پایان يادآور شد: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد کامیون ۹۱۵ درصد افزایش داشته است.

منبع:شبستان

انتهای پیام /۱۰۱

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها