۱۰۰ کیلومتر باند دوم تا پایان سال در خراسان جنوبی بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات راه استان خبر داد و گفت: ۱۰۰ کیلومتر باند دوم نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، میرمحمد مودی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سه حوزه باندهای دوم و راه آهن و نهضت ملی مسکن فعالیت داریم و در باندهای دوم با دو هدف اتصال معابر مرزی استان به شبکه بزرگراهی کشور و اتصال تمام مراکز شهرها به شبکه بزرگراهی و تکمیل این شبکه فعالیت داریم.

وی گفت: از ابتدای سال 1400 تاکنون 270 کیلومتر باند دوم به ارزش 7 هزار میلیارد تومان تکمیل کردیم و 400کیلومتر باند دوم نیز در سطح استان به ارزش 8 هزار میلیارد تومان شروع کردیم و در مجموع 952 کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال جاری 100کیلومتر باند دوم در استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 486 کیلومتر باند دوم در استان در دست اقدام داریم و 84 کیلومتر در دست مناقصه و 382 کیلومتر مطالعات آن انجام شده و 784 کیلومتر فاقد هرگونه عملیات است. در سال گذشته پروژه راه آهن استان آغاز شد و راه آهن زاهدان- بیرجند- قاین- یونسی حدود 30 درصد از 433 کیلومتر محدوده خراسان جنوبی پروژه عملیات زیرسازی آن با اعتبار 18 هزار میلیارد تومان انجام شده است. اعتبارات حوزه راه استان در سال گذشته نسبت به سال 1400 حدود 2.5 برابر افزایش داشته و این اعتبارات یک هزار و 100 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین اقدام دولت سیزدهم بحث نهضت ملی مسکن بود و سهمیه استان حدود 40 هزار واحد مسکن که 18 هزار واحد روستایی و 22 هزار واحد شهری بود و در 30 شهر زمین ویلایی اهدا شد و در قالب طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر 5 هزار هکتار زمین به محدوده شهری الحاق و 800 هکتار در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید   آغاز به کار ادارات خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان اعلام شد

مودی بیان کرد: تاکنون برای 32 هزار نفر از واجدین شرایط نهضت ملی مسکن در سطح استان زمین تأمین و تخصیص داده شده و فاز اول واحدهای نهضت ملی در بیرجند با مشارکت انبوه سازان به تعداد 2 هزار و 72 واحد به عنوان یکی از بهترین سایت‌های نهضت ملی در سطح کشور در حال اجراست.

وی افزود: در اجرای قانون جوانی جمعیت هم برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر هم تأمین زمین در دستور کار است و تاکنون در قالب این طرح 20 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 11 هزار نفر واجد شرایط شده که برای همه واجدین شرایط زمین تأمین شده و به 7 هزار متقاضی تخصیص زمین انجام شده است. اکثر واحدهای استان به صورت ویلایی واگذار و در حال ساخت است و تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در سطح استان 9 شهر دارای محدوده مصوب هدف بازآفرینی شهری است که با 60 محله و با مساحت کل بیش از یک هزار و 73 هکتار با جمعیت حدود 112 هزار نفر معادل 34 درصد ساکنین شهری را شامل می‌شود. آغاز اجرای عملیات 79 پروژه با اعتباری بالغ بر 51 میلیارد تومان در سطح شهرهای هدف استان و بهره‌برداری از 65 پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان در طول دو سال خدمت دولت سیزدهم انجام شده است. طی دو سال میزان 18 میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌های دارای محدوده و محلات هدف استان تحویل شده است.

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها