محدودیت ورود به عرصه های منابع طبیعی و روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مسدود سازی تفرجگاه ها، پارک ها و محدودسازی ورود شهروندان به عرصه های ملی، منابع طبیعی و روستاهای هدف گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی ” پیام خاوران ” ، سیدکمال الدین میرجعفریان شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته بهداشت محیط و حمل ونقل و پایانه ها ستاد مدیریت کرونای استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این تصمیم با هدف اعمال محدودیت جهت حضور مردم در تفرجگاهها، عرصه های ملی و طبیعت به ویژه در روز های ۱۲ و ۱۳ فروردین اتخاذ است.

وی با اشاره به اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: طرح مذکور باهدف  محدودسازی حضور شهروندان در اماکن عمومی، پارکها، تفرجگاهها همچنین تعطیلی اصناف در حال اجرا است و در چند روز گذشته برنامه های محدودکننده به طور جدی عملیاتی و نتایج مثبتی حاصل شده است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان جنوبی بر ضرورت ایجاد محدودیت های شدید و ممانعت از حضور مردم در ایام پایانی تعطیلات نوروزی در طبیعت به ویژه دوازدهم و سیزدهم فروردین تاکید کرد.

 میرجعفریان اظهار داشت: در راستای اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی دستگاه های مسئول و مرتبط، از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی و گردشگری و محیط زیست استان با همکاری شهرداران ، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج ، سپاه و نیروهای انتظامی اقدامات لازم جهت ممانعت از مراجعه مردم به تفرجگاهها، پارک های کوهستانی، روستاهای هدف گردشگری، عرصه های ملی و طبیعی جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را به عمل آورند.

در این جلسه نظرات و پیشنهادات فرمانداران از طریق ویدیو کنفرانس، هم چنین مدیران دستگاههای حاضر در جلسه ارائه و تصمیماتی برای تصویب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اتخاذ شد.

 اطلاع رسانی ممنوعیت حضور مردم استان در پارک ها، دامن طبیعت و تفرجگاهها از طریق صداوسیما و ورسانه های استان ، همچنین  استفاده از ظرفیت دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج در محدود سازی ورود شهروندان به روستاهای هدف گردشگری و کنترل ورودی تفرجگاه ها و پارک ها با محوریت شهرداران و با همکاری سپاه و نیروهای انتظامی، از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه بود.

بیشتر بخوانید   18 هزارمیلیاردتومان در راه آهن خراسان جنوبی سرمایه گذاری می شود

در این جلسه همچنین بر هماهنگی مدیران کل  دستگاههای مسئول مسدودسازی  تفرجگاه ها ، پارک ها و منابع طبیعی با فرمانداران شهرستان ها  تاکید شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها