کویرتایرسیاست های اقتصاد مقاومتی را برای خلق رکوردهای منحصر به فردملی محقق کرد

مدیرعامل شرکت کویر تایربا گرامیداشت سال “جهش تولید” گفت:این واحد صنعتی سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را به معنی واقعی کلمه به منصه ظهوررسانده تا موفق به خلق رکوردهای منحصر به فرد ملی درکشور باشد.

به گزارش “پیام خاوران “آقای مهندس سیدمحمدحسین زینلی درجریان بازدید نماینده منتخب مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی از خط تولید این کارخانه درگزارشی اظهار داشت: شرکت کویرتایر با بیش از۱۳۰۰ نفرنیروی انسانی در حال حاضر۱۶درصد شاغلان بخش صنعت استان و ۳۴ درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان(بیرجند) را برعهده دارد که با افتتاح طرح توسعه ده هزارتنی وجذب ۲۲۰ نیروی دیگر نقش مهمی را در اشتغال استان ایفا خواهد کرد.

وی افزود: کویرتایربه تنهایی معادل ۹۳ درصد ارزش افزوده زرشک، عناب و زعفران استان فروش داشته و با تزریق ماهیانه بیش از۱۶میلیاردتومان به استان، نقش مهمی در رشد اقتصاد و جریان نقدینگی خراسان جنوبی دارد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر با بیان اینکه ساخت پرس پخت تایر برای نخستین بار در کشور در این کارخانه ساخته شده است اظهارکرد: اکنون بیش از ۲۰ درصد پرس های پخت شرکت کویرتایرو با صرفه جوئی بیش ازیک میلیارد تومانی(به ازای هر پرس) به دست پرتوان پرسنل متخصص این شرکت ساخت و راه اندازی شده است.

آقای مهندس زینلی بیان کرد: بهره وری و تکاپوی نوآوری در این شرکت و تولید تایر سبز و تایرهای رینگ ۱۸ به ترتیب با کسب لوح زرین محصول برتر ایرانی در دوسال متوالی ۹۷ و ۹۸ از دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی فناوری رئیس جمهورهمراه بوده است که البته شرکت کویرتایرجایزه بزرگ خود را ازمشتریان و مصرف کنندگان نهایی دریافت کرده است.

وی اظهارداشت: براساس گزارش معاونت کیفیت ایران خودرو، کویرتایر با بیشترین امتیاز رضایت مشتریان در مشخصه های کیفیت تایر، موفق شد رتبه اول رضایت مشتری را در بین کلیه سازندگان داخلی به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید   ۵۰۰ نفر از خراسان جنوبی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت‌نام کردند

مدیرعامل شرکت کویرتایربیان کرد: این واحد صنعتی ۱۷ درصد بازار تایرخودروهای سواری را به خود اختصاص داده و در سال جهش تولید سه راهبرد اساسی را برای جهش ظرفیت های تولید تعریف کرده است.

وی افزود: کویرتایر در نخستین راهبرد درنظر دارد با اتکا به منابع داخلی سرمایه در گردش و رشد بهره وری ها و تکاپوی نوآوری ظرفیت خط تولید فعلی خود را به۳۰ هزار تن درسال افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت کویرتایرگفت:این شرکت راه اندازی طرح توسعه ده هزار تنی به عنوان طرح توسعه کوتاه مدت را به عنوان دومین راهبرد در دستور کار خود قرار داده است.

آقای مهندس زینلی به پیگیری تحقق طرح توسعه ۴۰ هزار تنی به عنوان طرح توسعه بلند مدت شرکت کویرتایر و سومین راهبرد اشاره کرد وافزود: در اولین سفر ریاست محترم جمهوری به استان ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار ارزی در نظر گرفته شده که تاکنون هیچ اعتباری تخصیص داده نشده است.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو به عنوان صنعت بالادستی تایر باید نقش پیشرو خود در تولید را حفظ کند افزود: چشم انداز صنعت تایرجهان با رشد سالیانه ۳.۵درصدی بازار تایر دنیا طی شش سال آینده دریچه روبه توسعه را برای صنعت تایر گشوده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر یادآورشد: تولید در مقیاس های اقتصادی موضوعی است که شرکت های بزرگ تایرسازدنیا همواره متمایز کرده است به طوری که ۴۵ درصد حجم فروش دنیا در سال ۲۰۱۹ فقط مربوط به چهار شرکت بریجستون ( ژاپن)، میشلن( فرانسه)، گودیر ( آمریکا) ، کونتیننتال( آلمان) بوده است و۸۰ درصد فروش دنیا توسط ۲۳ شرکت برتر تایرساز انجام می شود.

بیشتر بخوانید   جهادگران شخصیت جهادی مقام معظم رهبری را شناخته و تبیین کنند 

وی به وضعیت واردات تایر به کشور اشاره کرد وگفت: درحالی که ۳۰ درصد نیاز تایر کشور با واردات تامین می شود در سال ۹۶ قریب به ۴۲۸ میلیون دلار و درسال ۹۸ نزدیک به ۳۲۶ میلیون دلار ارز از کشور خارج گردیده است به طوری که به ازای هر کیلوگرم تایر وارداتی ۳.۴ دلار ارز از کشور خارج می گردد.
مدیرعامل شرکت کویرتایرادامه داد: این درحالی است که به ازای هرکیلوگرم تایر تولید شده در کشور ،کمتر از۱.۲ دلار ارز خارج می گردد .

آقای مهندس زینلی تاکید کرد: توجه مسئولان به مقوله جهش تولید و رشد ظرفیت های تولید شرکت های داخلی و تولید در مقیاس های اقتصادی علیرغم کمک به کاهش بهای تمام شده محصولات وایجاد اشتغال و رفع وابستگی به واردات تایراقدام شایانی درصرفه جویی ارزی خواهد داشت و قاعدتا ارز کمتری از کشور خارج می گردد ضمن اینکه چرخ اقتصاد این صنعت هم روان تر از قبل خواهد چرخید

انتهای پیام /

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها