مصرف برق خراسان جنوبی از سهمیه ابلاغی فراتر رفت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: مصرف برق در استان امسال به عدد ۲۸۷.۵ مگاوات برای پیک روزانه رسیده که حدود ۱۷.۵ مگاوات از برنامه تعریف شده شرکت مادرتخصصی بالاتر بوده است.

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی دادگر اظهار داشت : در این خصوص می‌توان خراسان جنوبی را استانی با درصد بالای افزایش مصرف برق در کشور دانست.

وی با بیان اینکه برای پیک شب هم بیشترین مصرف ۲۹۹ مگاوات بوده است اظهار داشت: با توجه به تراز تولید و مصرف برق در کشور عددی به عنوان سقف پیک بار هفتگی برای هر شرکت توزیع برق لحاظ می‌شود، سپس میزان بار روزانه شرکت (استان) پایش شده و با توجه به سقف از پیش اعلام شده در صورت افزایش مصرف استان از سهمیه ابلاغی، استان در محدوده قرمز مصرف قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در صورت ورود به محدوده قرمز مصرف، لازم است مشترکان برای جلوگیری از اعمال خاموشی و قرار گرفتن در محدوده مجاز مصرف نسبت به کاهش ۱۰ درصد مصارف خود اقدام کنند.

وی گفت: در تاریخ یکم تیرماه جاری ساعت ۲۱ پیک بار استان به میزان ۲۹۹ مگاوات ثبت شده است که بیشترین مصرف برق در سال جاری محسوب می‌شود.

دادگر افزود: پیک بار شرکت توزیع خراسان جنوبی در سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۳.۵ درصد افزایش داشته است که این موضوع علیرغم انجام فعالیت‌های گسترده مدیریت مصرف برق، نشان از افزایش مصرف مشترکان دارد.

وی اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در تعدادی از روزهای سال جاری، در ردیف پرمصرف‌ترین استان‌های کشور از لحاظ درصد افزایش مصرف در ساعات پیک برق قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه مدیریت بار شبکه سراسری از طریق دیسپاچینگ ملی ایران صورت می‌گیرد، در صورت رعایت نشدن اصول مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان و منفی شدن تراز تولید نیروگاهی کشور نسبت به مصرف، با توجه به ملاحظات فنی و پایدار شبکه امکان قطعی برق در هر استان وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید   در قالب طرح برق سبز صورت گرفت: تولید برق پاک و شبکه های دوستدار طبیعت درخراسان جنوبی+ عکس

وی افزود: با توجه به روزهای گرم پیش رو در تابستان امسال و افزایش مصرف برق، نیاز به اعمال تدابیر مدیریت مصرف از جانب مشترکان در استان خراسان جنوبی است که امید می‌رود کماکان با همراهی مشترکان شرایط تامین برق پایدار و بدون خاموشی فراهم شود.

دادگر با تاکید بر استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مانند جاروبرقی، لباسشویی و اتو در ساعت‌های پیک بار و انتقال آن به ساعات دیگر گفت: تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی دمای آسایش (۲۴ تا ۲۵ درجه) و استفاده نکردن از کولرهای آبی روی دور تند نیز از راه‌های مدیریت مصرف برق است.

استقرار جبهه هوای گرم منجر به افزایش دمای هوا در اکثر نقاط کشور و در نتیجه افزایش مصرف برق شده است. گرمتر شدن هوا علاوه بر اینکه به تأسیسات برق رسانی فشار مضاعفی وارد می کند، میزان مصرف برق را نیز به صورت فزاینده‌ای افزایش می‌دهد.

شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: صنعت برق از هموطنان تقاضا دارد با توجه به گرمای هوا و شرایط خاص کرونا در کشور با رعایت و توجه دقیق به نکات مصرف بهینه برق از جمله تنظیم دمای آسایش روی ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولر آبی و جابه‌جایی مصرف تجهیزات پرمصرف از جمله اتو، لباسشویی و ظرفشویی به ساعات پایانی شب و ابتدای روز، صنعت برق را در تامین برق مطمئن و بی‌وقفه یاری کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها