قابلیت خرید اینترنتی از فروشگاهها و تحویل درب منزل، در خراسان جنوبی فعال شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌‍ خراسان جنوبی گفت: فروشگاه اینترنتی به منظور رعایت مسائل بهداشتی و تردد کمتر مردم در استان فعال شده است که امیدواریم این اقدام مناسب و بهنگام بافرهنگ سازی در بین مردم توسعه و نهادینه شود .

به گزارش“پیام خاوران “، مشیر الحق عابدی شامگاه دوشنبه در جلسه تنظیم بازار استان در استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: شهروندان برای خرید اینترنتی می‌توانند از طریق نصب اپلیکیشن سامینو اقلام اساسی شامل شکر و برنج تنظیم بازار و سایر مایختاج خود را بدون حضور در فروشگاه ها ، ازطریق اینترنتی خریداری و درب منزل تحویل بگیرند.

 

وی با تاکید بر ضرورت نظارت بر بازار و تامین کالای اساسی مورد نیاز افزود : گشت های بازرسی در ایام نوروز با همراهی بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی فعال خواهند بود و امیدواریم مشکل خاصی وحود نداشته باشد .

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌‍ خراسان جنوبی تصریح کرد: در شرایط فعلی که درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم با تدبیر استاندار محترم کمیته اقتصادی ذیل ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان به منظور رصد و‌پایش وضعیت اقتصادی اعم از تولید ، تامین و عرضه کالاها تشکیل شده است که انشالله با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و رصد میدانی مانع از بروز مشکل و کمبود در مایحتاج مردم استان باشیم .

 

عابدی اظهار داشت : با برنامه ریزی مطلوب و انتخاب مباشر کمیته تخصصی ذیل ستاد تنظیم بازار استان راهبرد مثبتی اتخاذ شد که بسته به قیمتها ، حداکثر تا ۱۵ الی ۲۰ درصد زیر قیمت بازار ، میوه تنظیم بازار شب عید در استان توزیع خواهد شد.

 

رئیس سازمان صمت استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه در خصوص وضعیت کالاهای اساسی ، مصرفی و میوه در استان ، گزارشی ارائه و اظهار داشت : تامین و توزیع گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمد تنظیم بازار نیز بدون هیچ گونه محدودیتی برای ایام پایانی سال پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید   ۹۷ تن گوشت تنظیم بازار در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

 

داوود شهرکی گفت: توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی‌کننده از طریق دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد و همکاران بازرسی سازمان صمت نیز بر نحوه توزیع داروخانه‌ها و سایر مراکز توزیع نظارت خواهند داشت که سامانه ۱۲۴ در این خصوص آماده دریافت گزارشات است.

 

وی از افزایش بیش از ۲۵ درصدی جذب و عرضه انواع میوه تنظیم بازار شب عید در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: امسال یک هزار و ۱۰۰ تن انواع میوه تنظیم بازار برای عرضه در روزهای پایانی سال جذب شده است که با توزیع آن از ۲۵ اسفندماه نیاز مرکز استان و تمامی شهرستان‌ها را تامین خواهد کرد.

 

رئیس سازمان صمت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی این میزان میوه در مراکز نگهداری استان موجود است تصریح کرد: از این میزان میوه ۵۵۰ تن پرتقال والنسیا، ۱۰۰ تن پرتقال تامسون، ۲۵۰ تن سیب سمیرم زرد و ۲۰۰ تن سیب قرمز تامین و جذب شده است.

 

شهرکی با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکل یا کمبودی در کالاهای اساسی در استان وجود ندارد گفت: در طی چند ماه اخیر بالغ بر ۷ هزار تن برنج در استان توزیع شده و یک هزار و ۳۰۰ تن در حال توزیع است که قطعا نیاز استان را تامین خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ تن شکر نیز در شبکه توزیع استان قرار گرفته است هم چنین بیش از هزار تن شکر در حال حمل به استان است که مطابق تصمیمات کمیسیون تنظیم بازار استان مقدار ۴۰۰ تن آن در بخش مردمی تا پایان سال توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید   تسطیح بیش از ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های خاکی روستایی شهرستان بیرجند

 

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها