دامپزشکی خراسان جنوبی بر ذبح ۳ هزار راس دام نظارت کرد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کشتارگاه‌های استان بر ذبح سه هزار و ۱۷ راس دام در روز عید قربان امسال نظارت کردند.

به گزارش “پیام خاوران “محمد اصغر زاده اظهار داشت : با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و از طرفی فصل جولان کنه‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ۶۹ اکیپ سیار و ثابت دامپزشکی در سطح استان فعال شدند.

وی ادامه داد: ۱۳ روحانی هم در ۱۱ کشتارگاه و ۲ قربانگاه مستقر در شهرستان خوسف و زیرکوه برای نظارت بر ذبح شرعی به مراجعه‌کنندگان خدمات دادند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع قربانی‌های صرت گرفته مورد نظارت ۲ هزار و ۹۶۰ راس گوسفند و بز، ۳۷ راس گاو و ۳۰ نفر شتر بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم برای نذری عید قربان بهترین دام‌ها را انتخاب می‌کنند امسال موردی از معدومی نداشتیم اما ۲۰۸ کبد و ۱۱ لاشه توسط کارشناسان اصلاح شد.

اصغر زاده به پیش سرد کردن گوشت قبل از مصرف تاکید کرد و افزود: با توجه به درگیر بودن استان‌های همجوار به تب کریمه کنگو مردم قبل از استفاده گوشت حتما لاشه را ۲۴ ساعت در یخچال پیش سرد و سپس استفاده کنند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ کشتارگاه فعال است که به دلیل فعال نبودن کشتارگاه در شهرستان‌های زیرکوه و خوسف ۲ قربانگاه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در عید قربان فعال شد.

منبع:ایرنا

انتها پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   افتتاح‌سالن ورزشی‌روستای دوست‌آبادومیدان چمن مصنوعی سرایان باحضور وزیر ورزش  

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها