هفته دولت امسال:هزار و ۵۱۵ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش “ پیام خاوران ” سید کمال‌الدین میرجعفریان  در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت افزود: عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

وی گفت: آمارها نشان می‌دهد به نسبت هفته دولت سال ۹۸، در تعداد پروژه‌ها و میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها رشد چشمگیری داریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد پروژه‌های هفته دولت سال گذشته یک هزار و ۱۹ مورد بود که امسال به یک هزار و ۵۱۵ مورد افزایش یافته است.

وی گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های هفته دولت سال ۹۸ نیز به میزان ۸۵۹ میلیارد تومان بوده که با رشد ۴۱۵ درصدی در سال جاری به چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

میرجعفریان اظهار داشت: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح برای هفته دولت امسال، ۳۰۲ مورد در مناطق شهری و ۷۷۸ مورد در مناطق روستایی و از پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی خواهد شد نیز ۲۶۲ مورد در روستاها و ۱۷۳ مورد در مناطق شهری پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در طرح‌ها و برنامه‌های هفته دولت، روستاها جایگاه ویژه‌ای دارند افزود: از مجموع پروژه‌های هدف‌گذاری شده برای این ایام، یک هزار و ۴۰ پروژه در مناطق روستایی استان، افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای پروژه‌هایی که هفته دولت امسال افتتاح می‌شود ۹۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‎شود نیز سه هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ اعتبارات دولتی پروژه‌های امسال نسبت به سال قبل ۳۳۸ درصد افزایش یافته است عنوان کرد: با وجود تمامی محدودیت‌ها تعداد پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی امسال هزار و ۱۵ درصد، اعتبار هزینه شده یا مورد نیاز ۸۶۵ درصد، پروژه‌های شهری ۶۶ درصد و روستایی ۴۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید   پایانه مرزی ماهیرود در ایام نوروز 1401 فعال است

وی گفت: مجموع پروژه‌های هفته دولت توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی یعنی ۵۳ دستگاه در ۱۱ شهرستان استان با حضور مسوولان استانی و کشوری افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

میرجعفریان با اشاره به مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در استان گفت: هفته دولت امسال ۵۴ پروژه با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان در حوزه راهسازی، ۵۹ پروژه با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان و ۲۷ پروژه با ۵۶ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی از افتتاح ۲ هزار و ۱۶۴ واحد مسکونی با هزینه‌کرد ۱۷۳ میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: همچنین در حوزه عمران شهری ۵۹ پروژه با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان و عمران روستایی ۲۰۴ پروژه با ۱۸ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

میرجعفریان پروژه‌های هفته دولت در حوزه گازرسانی را ۶۰۲ مورد عنوان کرد و گفت: برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها ۵۶۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده یا مورد نیاز است.

وی عنوان کرد: افتتاح ۲۲ طرح آبخیزداری و بیابان‌زدایی با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان، ۳۶ طرح تولیدی و صنعتی با اعتبار ۲۸۱ میلیارد تومان و هفت پروژه مجتمع گلخانه‌ای با هزینه‌کرد ۵۰۴ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های کلان استان در هفته دولت امسال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری این حق مردم است که بدانند مسوولان چه کارهایی برای آنها انجام داده‌اند و این وظیفه خطیر، با همت خبرنگاران می‌توان به منصه ظهور برسد.

وی گفت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و مسوولان دستگاه‌های دولتی توسط اصحاب رسانه برای مردم تشریح می‌شود و معتقدیم اگر بخواهیم برنامه‌های ما به نتیجه برسد اولین قدم اطلاع رسانی مناسب است.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته دولت

میرجعفریان تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی با همت همه به ویژه استاندار اقدامات و فعالیت‌های بزرگی به برنامه اجرایی تبدیل و تقدیم مردم استان شده است.

وی گفت: در ادامه اقدامات سال گذشته با قدم‌های بلندی که برداشته شد در سال ۹۹ نیز توانستیم علیرغم محدودیت‌های خاصی که استکبار جهانی برای ملت از موضع مادی و اقتصادی ایجاد کرده، از این تهدیدها نهایت استفاده را ببریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: سال قبل اقدامات مهمی در بخش مسکن، راهسازی، طرح‌های آب و خاک، گازرسانی و سایر حوزه‌ها انجام شد که شاهد ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی استان بودیم.

وی گفت: یکی از این طرح‌های مهم احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۶۵۰ روستای استان بود که در کمتر از یک سال بیش از هفت هزار واحد تکمیل شد و از سه هزار واحد باقیمانده نیز بیش از ۲ هزار واحد هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری است.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها