۲۴ قرارداد برای محرومیت‌زدایی درح سربیشه امضا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: اکنون ۲۴ قرارداد برای محرومیت‌زدایی بخش دُرح سربیشه با ۱۳ دستگاه اجرایی منعقد شده است و چند قرارداد دیگر هم تا هفته آینده به امضا می‌رسد.

یه گزارش “پیام خاوران “ رضا سلم آبادی افزود: شهرستان سربیشه یکی از مناطق کمتر توسعه یافته است که در این شهرستان، درح عقب ماندگی بیشتری در بخش‌های عمرانی و اقتصادی داشته لذا کمیته امداد این بخش را انتخاب کرد تا معین دولت در رفع این محرومیت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی درح در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و زیرساختی به امضا رسیده است افزود: بعد از امضای تفاهم‌نامه قرار بر این بود که سند توسعه نیز نوشته شود که تنظیم این سند برای درح با همکاری دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال قبل طول کشید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به تعیین اولویت‌های محرومیت‌زدایی در این سند توسعه اضافه کرد: مدت زمان اجرای تفاهم‌نامه پنج ساله بود که بعد مقرر شد در طول سه سال اجرایی شود.

وی عنوان کرد: برای کل اجرای تفاهم‌نامه مقرر شده کمیته امداد ۱۱۴ میلیارد تومان در حوزه بلاعوض و ۱۲۷ میلیارد تومان هم از طریق منابع وام حوزه اشتغال را یاری دهد.

سلم آبادی گفت: با توجه به اولویت‌بندی مشخص شده امسال بنا بود که ۳۰ میلیارد تومان به توسعه بخش درح کمک شود که با ابلاغ اولویت دستگاه‌های اجرایی تخصیص می‌یابد.

وی اظهار داشت: آبرسانی به شهرک مهردشت، آبرسانی به روستای تیغناب سربیشه و احداث ۱۰ منبع آب ۴۰ متر مکعبی از جمله قراردادهایی است که تاکنون به امضا رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی، اجرای دیوار ساحلی، لاین دوم پل و اجرای سیل بند حفاظتی بخش درح سربیشه از جمله قراردادهایی عنوان کرد که با کمک شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اجرا می‌شود و افزود: قراردادهای منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی نیز توسعه مرکز جامع سلامت شهری و اورژانس حسین‌آباد غیناب بوده است.

بیشتر بخوانید   ورود قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه خراسان جنوبی به اجرای ۱۲۸ پروژه محرومیت‌زدایی‌

وی گفت: با جهاد کشاورزی نیز قراردادهایی به منظور احیا و مرمت ۲۱ قنات و احداث ۱۲ استخر آب در شهرستان سربیشه به امضا رسیده است.

سلم‌آبادی احداث ۲ چمن مصنوعی در روستاهای گلوباغ و ماخونیک و سالن ورزشی ۹۰۰ متری لانو را از جمله پروژه‌هایی برشمرد که در حوزه ورزش و جوانان اجرایی می‌شود و افزود: احداث دارالقران درح، توسعه کتابخانه شهر درح، تجهیز ایستگاه‌های دیجتال بخش درح، توسعه و بهسازی معابر درح، خرید خودروی حمل زباله و توسعه فضای سبز نیز از دیگر اقداماتی است که به صورت مشارکتی با دستگاه‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: تجهیز دهیاری‌های درح به خدمات آتش نشانی و خرید خودرو نیز دیگر تعهدات در حوزه تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی درح است که انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طرح هادی هفت روستای بخش درح نیز با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیارد تومان پیش پرداخت برای قراردادهای امضا شده تخصیص یافته است افزود: ۲۶ میلیارد تومان در قراردادهای تنظیم شده از تعهدات کمیته امداد است که به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه تخصیص می‌یابد.

سلم آبادی  با بیان اینکه به تناسب اعتباراتی که کمیته امداد در این قراردادهای هزینه می‌کند دستگاه‌های اجرایی هم متعهد به هزینه کرد هستند گفت: در برخی قراردادها این سهم ۵۰ درصد است و در برخی دیگر از قراردادها ، ۲۰ به ۸۰ یا ۴۰ به ۶۰ خواهد بود.

وی افزود: چهار میلیارد تومان دیگر هم قرارداد تنظیم می‌شود که در مجموع ۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال برای فاز اول محرومیت‌زدایی هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید   قبوض کاغذی گاز در خراسان جنوبی حذف می شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح چمن مصنوعی گلوباغ از محل این تفاهم‌نامه اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیون تومان کمیته امداد و ۴۰۰ میلیون تومان ورزش و جوانان هزینه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت ارقام تعهد شده از سوی کمیته امداد به صورت نقدی است نه اوراق اظهار گفت: تلاش کمیته امداد بر این است که نهایت همراهی و همکاری را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد تا اهداف تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بخش درح به خوبی اجرایی شود.

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در ۱۵ مهر سال ۹۸، برای چهار شهرستان‌ مرزی استان تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی امضا شد که این مناطق دارای ضریب محرومیت بیشتر از سایر نقاط هستند.

در قالب این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش درح، قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه و بنیاد مستضعفان برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین محرومیت‌زدایی تعیین شدند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها