ورود قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه خراسان جنوبی به اجرای ۱۲۸ پروژه محرومیت‌زدایی‌

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ‌گفت: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی استان امسال ۱۲۸ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

به گزارش “پیام خاوران “، سرهنگ مهدی هنری صبح امروز در بازدید از روستای کوشه سفلی شهرستان خوسف اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی احصای مشکلات در نقاط مختلف استان توسط تسهیگران  است که با جلساتی که با صندوق کشاورزی روستا داشتیم در کوشه سفلی مشکل آب روستا بررسی شد.

وی افزود: سه دهه قنات و چاه قدیمی روستا خشک شده بود و تامین آب کشاورزی مهمترین اولویت این روستا بود که با توجه به مجوزی که برای حفر چاه گرفته شد و هماهنگی و همراهی بسیج سازندگی سپاه استان و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه اقدامات خوبی برای رفع مشکل صورت گرفت.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۱۵ میلیون تومان نیز هزینه پژوه انتقال برق به چاه برای حفر چاه بود که در مجموع ۴۲۶ میلیون تومان تاکنون هزینه شده و به مرحله استحصال آب کشاورزی رسیده است و در گام دیگر مشکل آب کشاورزی روستا بعد از ۳۰ سال برطرف می‌شود.

 

بیشتر بخوانید 

رئیس سازمان بسیج سازندگی: گام سوم کمک مومنانه تا نوروز۱۴۰۰ اجرا می‌شود / مردم مواسات را به جریان تبدیل کردند

۹ پروژه عمرانی بسیج سازندگی به یاد جهادگران آسمانی خراسان جنوبی افتتاح شد

 

 

هنری عنوان کرد: این پروژه از اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است که در  راستای تفاهم نامه‌ای که با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه داشتیم در جهت رفع مشکلاتی که در روستاها مشخص می‌شونداقدام می‌شود و در مجموع ۱۲۸ پروژه‌ در تفاهم نامه امسال با اعتبار ده میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که ۵۰ درصد اعتبارات از محل قرارگاه محرومیت زدایی تامین می‌شود و تاکنون  ۴۰ درصد پروژه ‌ها به اتمام رسیده مابقی اوایل سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید   ۱۱۴ میلیارد تومان منابع بلاعوض برای محرومیت زدایی در خراسان جنوبی اختصاص یافت

وی افزود:  قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ظرفیتی برای کمک به پروژه‌هایی است که سال‌ها مشکل تامین اعتبار داشته و با حمایتی که شده امید است بتوانیم این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد و در گام بعدی با انتقال آب به اراضی روستا  مشکل  ۳۰ ساله روستا برطرف شود.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: تاکنون در روستای کوشه سفلی ۲۱۰ میلیون تومان مشارکت مردم روستا برای انتقال آب بوده که با همکاری جهاد کشاورزی انجام شده و مجموع اعتبار هزینه شده در این روستا  ۴۲۶ میلیون تومان بوده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام / ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها