قرارگاه جهادی مقابله با کرونا در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

 رییس مجمع جهادگران خراسان جنوبی گفت: پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مجدد نیروهای داوطلب و جوانان مخلص برای مبارزه با کرونا قرارگاه جهادی شهید کاوه در این استان تشکیل شد.

به گزارش “پیام خاوران “ مهدی هنری روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: گروه‌های جهادی استان خراسان جنوبی براساس اولویت‌بندی فعالیت‌ها و خدمات جهادگران با توجه به نیاز ستادهای شهرستانی کرونا و مراکز بهداشت در شهرستان‌ها فعالیت خود را از اواخر هفته گذشته در استان آغاز کردند.

 

وی گفت: برای هماهنگی فعالیت گروه‌های جهادی و گروه‌های مردمی در خراسان جنوبی و هدایت و راهبری آنها در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت نیروها برای مقابله با ویروس کرونا، مجمع جهادگران استان تشکیل جلسه داد.

 

رییس مجمع جهادگران خراسان جنوبی ادامه داد: قرارگاه جهادی شهید کاوه به منظور هماهنگی برای مقابله با ویروس کرونا در سطح استان راه‌اندازی شد که براساس کمیته‌های زیر مجموعه قرارگاه، فعالیت‌های مختلفی پیگیری می‌شود.

 

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های قرارگاه، هماهنگ کردن همه گروه‌های جهادی و مردمی در استان و اعلام اولویت‌بندی برنامه‌ها در شهرستان‌ها براساس نظر شورای جهادی شهرستان‌ها و پشتیبانی از شورای جهادی در سطح شهرستان‌ها برای عملکرد مطلوب است.

 

بیشتر بخوانید 

۱۰۳ پروژه محرومیت زدایی در شهرستان زیرکوه اجرا می شود

جهادگران بسیجی به مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی اعزام شدند

 

هنری گفت: این قرارگاه برای مقابله با ویروس کرونا با تمرکز بر بحرانی‌ترین نقاط استان عملیات جهادی خود را در کمیته‌های ذیل قرارگاه جهادی دنبال می‌کند.

 

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد با عنایت و تاکید مقام معظم رهبری محوریت فعالیت گروه‌های جهادی در مساجد و به صورت محله محور باشد.

 

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: احصای مسائل و مشکلات اجرایی مرتبط با کرونا توسط گروه‌های جهادی و ارجاع آن به قرارگاه برای پیگیری، استفاده از ظرفیت رسانه و هنر برای ترویج و فرهنگ‌سازی نکات آموزشی بهداشتی، اعزام، آموزش و توجیه افراد جهادی متقاضی در بیمارستان‌ها، ضد عفونی مدارس مساجد و سایر اماکن براساس اولویت و نیاز هر شهرستان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید   رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی معرفی شد

 

وی گفت: همچنین حل مشکل مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و فعال شدن کارگاه‌های مرتبط با گروه‌های جهادی و مجموعه‌های مردمی، فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان و دیگر نکات حائز اهمیت از جمله اقدامات قرارگاه جهادی شهید کاوه در استان خراسان جنوبی است.

 

هنری افزود: از ظرفیت نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی، کمیته امداد، آستان قدس و سایر نهادها و دستگاه‌ها برای پشتیبانی مالی از فعالیت‌های جهادی استفاده بهینه خواهد شد.

 

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

وی گفت: سلامت افراد جهادی در زمینه همکاری و حمایت آنها از مدافعان سلامت در اولویت قرار گرفته همچنین با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای خدمت‌رسان مبنی بر تامین اقلام بهداشتی و حفاظتی برای خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت و تامین تیم جهادی برای خرید اقلام و مایحتاج ضروری خانواده‌هایی که به دلیل بیماری کرونا در قرنطینه هستند، برنامه‌ریزی انجام شده است.

 

وی اظهار داشت: برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت معجزه‌وار دعا، توسل و استغفار برای رفع بلا توسط کمیته فرهنگی و تولید محتوا برنامه عملیاتی در این زمینه در حال انجام است.

 

خراسان جنوبی جزو استان‌های در وضعیت قرمز است و موارد بستری و فوت بر اثر کرونا در این استان روند صعودی دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها