نماینده مردم بیرجند ابراز کرد: رضایت ویژه ازخدمات رسانی به موقع شرکت برق خراسان جنوبی دربحران ها

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مردم و پشتوانه مردمی نباشد هیچ کاری در کشور از پیش نمی‌رود، گفت: پشتوانه مهم جمهوری اسلامی همین مردم هستند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حسین خسروی صبح امروز در دیدار مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، معاونان ومدیران شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ستاد این شرکت به سیل شهریورماه امسال دراستان اشاره کرد واظهارداشت: در این سیل مردم تشکر و رضایت ویژه‌ای از خدمات شرکت توزیع برق داشتند که ما نیزبه سهم خود از خدمات به موقع صورت گرفته تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند: مزه آب مزه حیات و زندگی است،بیان کرد: به طور قطع می‌توان  گفت نعمت برق نیز امروز کمتر از آب نیست و مایه حیات وزندگی است‌.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر برق نباشد مشکلات ویژه و متعددی درزندگی مردم رخ خواهد داد و برق جایگاه ویژه ای در زندگی امروز دارد.

خسروی مردم را یکی ازارکان مهم انقلاب در کنار آموزه‌های دینی و رهبری دانست و تصریح کرد: اگر مردم و پشتوانه مردمی نباشد هیچ کاری ازپیش نمی‌رود و پشتوانه مهم جمهوری اسلامی همین مردم هستند.

 

بیشتر بخوانید 

همزمان با سراسرکشور: مانور سراسری تعمیر شبکه‌های برق در خراسان جنوبی اجرا شد+ تصاویر

میانگین خاموشی در خراسان جنوبی یک هفتم متوسط کشوری است

 

وی به ترور دانشمند هسته ای کشور اشاره و بیان کرد: تا دانشمندان را از دست ندهیم با آنها آشنا نمی‌‌شویم به طور مثال همین شهید فخری زاده که ۹۸ درصد ما از کارهای ایشان بی اطلاع بودیم.

 

همدلی تمام مسئولان  چه در دولت و چه در مجلس برای رفع مشکلات مردم

خسروی با بیان اینکه تمام کارها و اقدامات ما باید به نفع مردم باشد، افزود: ما باید به عنوان مجموعه حاکمیتی بتوانیم دست مردم را بگیریم و برای وضعیت معیشت مردم تلاش کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی بر همدلی مجموعه‌های حاکمیتی درشرایط امروز کشور تاکید وخاطرنشان کرد: تمام مسئولان چه در دولت و چه در مجلس باید با هم همدل بوده و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید   اعزام 40 نفر از امدادگران خراسان جنوبی برای خدمت رسانی به زائران رضوی

وی صنعت برق را تجارت وعلمی بزرگ دانست و اظهار امیدواری کرد وضعیت فعلی و مشکلات اقتصادی جامعه استمرار نیابد و با فسادهای کلان اقتصادی در سطح کشور مقابله شود.

 

حجم بالاي تيرهاي فرسوده در استان به دلیل خوردگي پايه هاي بتني

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به حجم بالاي تيرهاي فرسوده در استان به دلیل خوردگي پايه هاي بتني گفت: براي اصلاح این وضعيت به بیش از ۲۱۰ميليارد تومان اعتبار نياز است

مهدی دادگر ضمن خیرمقدم، گزارش جامع از وضعیت صنعت برق استان ارائه کرد وگفت: وزارت نیرو با برنامه‌ریزی منسجم در بخش برق موفق شده علیرغم محدودیتهای منابع ضمن حفظ پایداری برق تحویلی به مشترکین و تداوم خدمت رسانی از  ایجاد مشکل برای مردم جلوگیری کند.

در این گزارش وضعیت مشترکان و میزان مصرف انرژی در استان، اقدامات صورت گرفته برای مدیریت و کاهش خاموشی‌های ناخواسته، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مختلف در جهت بهبود فرایند خدمت‌رسانی به تفصیل تشریح گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه‌ گزارش خود به تشریح شبکه‌ برق از نظر پایداری در مقابل حوادث طبیعی و اقدامات صورت گرفته  در استان برای افزایش این پایداری پرداخت.

دادگربا بیان اینکه این شرکت بیش از ۳۸۲ هزار مشترک، در استان را تحت پوشش دارد افزود: تقریبا  ۵۰ درصد مصرف مشترکان برق در این استان در بخش کشاورزی و صنعتی، ۲۸ درصد در بخش خانگی و مابقی در بخش‌های اداری، تجاری و عمومی صورت می‌گیرد.

 

برخورداری۱۰۰ درصد جمعيت شهري و۹۹٫۹درصد خانوارهای روستايي از نعمت برق

وی ادامه داد: در سایه تلاش همکاران، طی سال‌های اخیر۱۰۰ درصد جمعيت شهري و۹۹٫۹درصد خانوارهای روستايي از نعمت برق برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید   نماینده قاینات وزیرکوه:ضرورت حرکت به سمت انرژی های بادی و خور‌شیدی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۶۳۰ روستای استان از نعمت برق برخوردار است گفت:۱۰۰ درصد جمعيت روستايي بالاي ۱۰ خانوار از نعمت نیروی برق برخوردار است.

دادگر تصریح کرد: با وجود مشکلاتی چون شیوع بیماری کرونا، تحریم‌ها، محدودیت‌های شدید اعتباری و میزان مطالبات بسیار بالا از مشترکان، با تلاش همکاران مصمم هستیم با کار جهادی وتلاش شبانه روزی کوچکترین مشکلی به مردم وارد نشود.

وی گفت: اجراي پروژه هاي کاهش تلفات و همچنين تدوين رويه ها و دستورالعمل هاي جاري شرکت با رويکرد کاهش تلفات موجب دستيابي به تلفات تک رقمي(۶٫۹۶درصد) در پايان سال ۹۸ گرديده و  دستیابی به جايگاه مناسب در بين شرکتهاي توزيع کشور حاصل شده است.

 

اجرای سامانه آنلاين اعلام زلزله و شناسايي  محدوده تحت تاثير زلزله در GIS ، براي  نخستین بار در کشور

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی  به پياده سازي کامل سيستم Gis  تا سطح لوازم اندازه گيري مشترکين در کل استان اشاره کرد و افزود: ايجاد لايه اطلاعاتي مختلف از جمله اطلاعات هواشناسي، سيل، گسل، راهها، شهر و روستاهها ، معادن ، چاههاي کشاورزي بدون برق، منابع توليد پراکنده، خطوط انتقال و فوق توزيع  و …. در سامانه GIS  اجرایی وعملیاتی شده است.

دادگر استفاده از سامانه آنلاين اعلام زلزله و شناسايي محدوده تحت تاثير زلزله در GIS ، براي  نخستین بار در کشور رااز جمله اقدامات ارزشمند صورت گرفته در شرکت نام برد.

وی گفت: با توجه به وجود گسل هاي فعال درسطح استان خراسان جنوبي و تجربه وقوع زلزله هاي مهيب نظير(زلزله طبس، خضري و دشت بياض، زيرکوه، زهان، آرين شهر و …) و براي نخستین بار در کشور، سامانه هشدار سريع زمين لرزه با همکاري مرکز زلزله‌نگاري خراسان‌جنوبي وابسته به مرکز ژئوفيزيک دانشگاه تهران، در مرکز ديسپاچينگ  این شرکت راه اندازي شده است.

اطلاع رساني از محل و ميزان دقيق زمين لرزه بصورت آنلاين براي اعزام گروههاي اجرايي،اطلاع از مسيرهاي ايمن براي تردد گروه هاي اعزامي به محل وقوع حادثه وآمادگي و هماهنگي لازم براي همکاري با استانهاي همجوار و معين ازجمله اهداف راه اندازی سامانه آنلاين اعلام زلزله و شناسايي  محدوده تحت تاثير زلزله در GIS  است.

بیشتر بخوانید   کسب رتبه نخست ارزیابی نظام آراستگی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در سطح ملی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به خوردگي پايه هاي بتني و تعريف پروژه تحقيقاتي و نياز به اعتبار اصلاح پايه هاي فرسوده اشاره کرد و افزود: سولفاته بودن خاک بيشتر مناطق استان و اثر خورندگي شديد آن بر روي تيرهاي سيماني عمر مفيد تيرها را به شدت تقليل داده و پايداري شبکه را به مخاطره مي اندازد که تعويض اين تيرها در دستور کار قرار گرفته است.

دادگر با بیان اینکه  موقعيت اين پايه ها روي نقشه GIS تعيين شده است  گفت: براي اصلاح وضعيت آنها بالغ بر۲۱۰ ميليارد تومان اعتبار نياز است .

در ادامه پیشنهادات شرکت توزیع نیروی برق استان برای پیش بینی در قوانین بودجه سالانه مطرح و از نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان و خوسف درخواست مساعدت در این موضوعات گردید.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

نماینده مردم نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین از مرکز دیسپاچینگ وفوریت های برق استان خراسان جنوبی بازدید وضمن آشنایی با این مرکز وفعالیت های آن، از نزدیک بخشی از فعالیت واقدامات صورت گرفته برای خدمات رسانی بهتر به مشترکان وپیاده سازی سیستم GIS را مشاهده کرد.

خسروی ضمن خداقوت، از اقدامات ارزشمند وفعالیت های صورت گرفته برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان  برق استان قدردانی کرد و در راستای پیگیری مباحث قانون گذاری برای کمک به شرکت توزیع نیروی برق به عنوان یکی از دستگاههای خدمات رسان اعلام آمادگی کرد .

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها