رشد ۴۵ درصدی مصرف گاز طبیعی خراسان جنوبی

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از مصرف بالای گاز در استان طی روز گذشته خبر داد و از مشترکین درخواست کرد تا در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی نمایند.

به گزارش“پیام خاوران “، سید محمود هاشمی از افزایش ۴۵ درصدی مصرف گاز طبیعی طی روز گذشته در بخش خانگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد و اظهار داشت : گاز جزو سرمایه های ملی کشور است که لازم است همگان با رعایت الگوی مصرف شرایط استمرار برخورداری از این نعمت الهی را فراهم آورند.

وی افزود: از همه مردم شریف استان خواستاریم با مديريت مصرف در درجه اول هزينه‌هاي اقتصادي سبد خانوار را کاهش داده و در راستای مسئولیت های اجتماعی نقش مهم و مؤثری را ايفا كنند.

 

بیشتر بخوانید

رشد چشمگیر گازرسانی به صنایع در نهضت گازرسانی خراسان جنوبی

تعداد مشترکان گاز در خراسان جنوبی ۹ درصد افزایش یافت

 

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی در ادامه گفت: راهکارهای بسیار ساده‌ای برای مدیریت و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان بالا، رعایت دمای رفاه ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد، بکارگیری پوشش گرم زمستانی در منزل، نصب پرده ضخیم بر روی پنچره‌ها ، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در محل در و پنجره‌ ها اشاره کرد.

هاشمی بیان کرد: در تداوم برنامه هاي اجرايي در راستاي اصلاح الگوي مصرف و جلوگيري از هدررفت گاز به منظور جلوگيري از بروز بحران احتمالي افت فشار در اوج مصرف زمستان، مصارف گاز بخش هاي دولتي و ادارات پایش مي شود.

وی افزود: امسال نیز مانند سالهاي گذشته رعایت بخشنامه صرفه جویی در ادارات سطح استان توسط بازرسین شرکت گاز مورد پایش قرار می گیرد و جریان گاز ادارات پر مصرف قطع می شود.

بیشتر بخوانید   قطع 12 ساعتي گاز برخی مشتركين روستاهای خانکوک و حسین آباد

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: طی دو هفته منتهی به روز گذشته، بیش از ۳۷۰۰ مورد بازدید از ادارات سطح استان انجام شده و از این تعداد، ۴۵۶ فقره اخطار برای ادارات پر مصرف صادر شده که جدی نگرفتن این اخطارها از سوی ۲۳۶ دستگاه اجرایی باعث قطع جریان گاز آنها از سوی بازرسان شرکت گاز گردید.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها