باروت کرونا منتظر جرقه غفلت

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان‌جنوبی از روند آرام افزایش بیماری کرونا در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ شریف زاده اظهار داشت : موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان با شیب ملایم در حال افزایش است به گونه‌ای که در ۲۲ دی ماه ۱۱۰ بیمار بستری در بیمارستان‌ها داشته ایم اما امروز به ۱۵۰ بیمار رسیده است، که حدودا ۳۹ نفر در طول یک هفته به آمار موارد ابتلا افزوده شده است.

وی با اشاره به این که مردم با حساسیت قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و احساس می‌کنند بیماری کنترل شده است، افزود: با جدی نگرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی و برداشته شدن محدودیت‌ها قطعا شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در استان خواهیم بود.

 

بیشتر بخوانید

روند ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی صعودی شد

ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان‌جنوبی گفت : با توجه به این که رنگ بندی استان تغییر پیدا کرده، حذف همه‌ی محدودیت‌ها این نگاه را در مردم ایجاد می‌کند که بیماری کنترل شده است.

 

حضور ۷۰ درصدی دانش آموزان پایه اول و دوم در مدارس

شریف زاده افزود : حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است، اما این هفته بالای ۷۰ درصد دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در کلاس‌ها شرکت کردند.

وی با اشاره به این که موارد ابتلا به کرونا در کودکان بدون علامت است افزود: بدون علامت بودن بیماری در کودکان خطرناک است، زیرا با ورود کودکان در محیط خانه احتمال و بروز بیماری در خانواده‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   برگزاری جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در مخابرات خراسان جنوبی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان‌جنوبی در پایان خاطر نشان کرد : تجمعات در کلاس‌های درس و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها